Silniki Honda - Silnik 1.8 16V i-VTEC R18A

Wyświetleń: 17922
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach firmy HONDA Accord oraz Civic. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać. Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

-Wady

  • duże spalanie
  • spalanie oleju
  • awarie elektroniki
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Średnia (głosów 6):
(9.1)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 68

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Paweł13.11.2018
Opinia:Silnik świetny, mam już 292 000 km realnego przebiegu, 2-gi właściciel, silnik nie żłopie oleju. Jedyne co w tym silniku może się spieprzyć to terkoczący napinacz paska osprzętu, siada w nim tłumik drgań napinacza. Ale nie jest to problem, na rynku dużo oryginalnych części używanych a sam silnik taniutki bo nie ma na niego popytu bo się nie psuje. Jedyna poważniejsza naprawa to sprzęgło klimatyzacji które się skończyło. Co ciekawe zawieszenie nadal sprawne i nie ma luzów!!!
Silnikowi nie żałować oleju!, wymieniany co max 10 000 km wraz z filtrem oczywiście. Silnik lubi olej o lepkości czyli 30 lub 40 na nasz klimat 0/5W20/30/ lub 5W40 jak lubimy dać w piec.
Spalanie tego silnika po mieście na miejscu w zimie potrafi zjeść 10L/100 km ale w trasie 6,5L/100km z klimą to całkiem dobry wynik jak na benzynę o takiej pojemności. Komputer zaniża o 0,5L swoje wskazania. Silnik dynamiczny choć stworzony pod ekojazdę a nie wariactwa, kręci się tylko do 6200 rpm. Motor posiada ciekawe rozwiązania techniczne jak zmienny dolot (klapę redukującą) oraz natrysk oleju na denko tłoka, tłoki pokryte molibdenem, galwanizowane pierścienie tłokowe, gładzie honowane geometrycznie, zawór w kanałach dolotowych redukujący straty z pompowania, trwały łańcuch rozrządu. Silnik jest majstersztykiem a do tego kręci kosmiczne przebiegi. W silniku trzeba regulować zawory co jakieś 25 tyś. a na LPG nawet częściej, na szczęście nie jest to kosztowne. Polecam wszystkim którzy się wahają, udana jednostka.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: CIVIC Sedan, 140 KM

Rocznik / Przebieg: 2010/292 000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomasz17.10.2018
Opinia:Świetny silnik, bezawaryjny, spalanie w trasie jak się postarać poniżej 6 litrów, fajnie wchodzi na obroty, trochę głośny przy dużych prędkościach ale taka jest charakterystyka Hondy
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.8 140km

Rocznik / Przebieg: 2008r. 100000tys. km.

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Pawel29.09.2018
Opinia:Mam i powiem tak, jest dość dynamiczny ale chciałbym mieć trochę więcej mocy, bezawaryjnosc to rekompensuje. Twarde zawieszenie, wszystko czuć i głośno ale za to świetnie trzyma się drogi, naprawdę kot. Jak na auto o sportowym zacięciu to na dzisiejsze czasy za mało zwawego reagowania na pedal gazu , ale to już moje indywidualne preferencje ..jeśli lubisz spokojna jazdę to będziesz mile zaskoczony. Tragedii też nie ma , auto jedzie. Mam w wersji style Edition i dla mnie komfort jest ok. Brakuje tego drobiazgu co zrobili w x generacji - miejsca na długopis czy położenie telefonu, wszystko muszę kłaść albo na siedzenie pasażera lub do kieszeni drzwi. Naprawdę fajne auto godne polecenia.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Civic 142km

Rocznik / Przebieg: 2016 59 tys

Średnie spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Paweł16.03.2018
Opinia:Bardzo udany silnik. Przejechałem do tej pory 35 tys. Silnik chodzi jak jak marzenie. Bierze około 05 litra oleju na 15 000. (5w30) Zero problemów , dynamiczny , elastyczny , wysokoobrotowy , wolny ssak;-) Jeden z ostatnich prawdziwych silników . Spalanie od 6,7 do 8,0 , mało miasta. Jak ktoś jest fanem turbo to nie polecam . Trzeba go kręcic wysoko przy wyprzedzaniu. Dla mnie bomba!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: civik 142KM

Rocznik / Przebieg: 2015 / 35000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Daniel27.02.2018
Opinia:polecam , zero problemow tylko serwis , cichy dosc oszczedny silnik bez turbo, takich juz nie ma
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 142km

Rocznik / Przebieg: 2012 - 65000km

Średnie spalanie: 7.1 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Roman D. 16.08.2019
2 użytkownik po 3 latach eksploatacji / w tym 2 z LPG ; teraz 298 tyś km
bierze zero oleju, , dobrze zniósł zagazowanie , wymiana oleju i filtrów co 15 tyś ,
wtedy tylko widzi warsztat , zero problemów

Najnowsze komentarze

Roman D.
16.08.2019
0
2 użytkownik po 3 latach eksploatacji / w tym 2 z LPG ; teraz 298 tyś km
bierze zero oleju, , dobrze zniósł zagazowanie , wymiana oleju i filtrów co 15 tyś ,
wtedy tylko widzi warsztat , zero problemów