Silniki Honda - Silnik 1.8 16V i-VTEC R18A

Wyświetleń: 30198
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach firmy HONDA Accord oraz Civic. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać. Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

-Wady

  • duże spalanie
  • spalanie oleju
  • awarie elektroniki
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Średnia (głosów 10):
(9.1)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
9.2/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:100

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 110

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Honda Civic 5d20.06.2020
Opinia:Silnik bezproblemowy, przy łagodnym traktowaniu pali poniżej 6l (nie w korkach), z kolei jak się tąpnie, jest dynamiczny (ale wtedy spalanie w okolicach 9,5l, więc też tragedii nie ma). Przez 135 tys przebiegu od nowości zero usterek, nigdy nie brał oleju. Ale co rok serwisuję.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Bardzo cicha praca na niskich obrotach Bardzo małe spalanie przy jeździe ekonomicznej Mocny na wysokich obrotach
Wady:Typowy silnik wysokoobrotowy - żeby jeździć dynamicznie trzeba mocno redukować bieg (a wtedy i głośno i pali więcej)

Odmiana silnika: 140 KM / R18A2

Rocznik: 2010

Przebieg: 135000

Śr. spalanie: 8.1 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Civic VIII 14.05.2020
Opinia:Pancerny motor z kompletnie niezawodnym łańcuchem rozrządu,majstersztyk jeżeli chodzi o trwałość
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Niezawodność Kultura pracy Spalanie Koszta utrzymania
Wady:Wrażliwy na jakość instalacji lpg i samej jakości lpg

Odmiana silnika: 140/r18a2

Rocznik: 2009

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Civic 9 Tourer13.01.2020
Opinia:Silnik nie na nasze czasy. Nie ma szans z silnikami turbo połączonymi z coraz lepszymi automatami. Można nim jechać 60km/h na 6 biegu i sobie radzi ale wciskając gaz do dechy nie dzieje się nic. Najlepiej zredukować do 3 :-) Na niej można czasem wyprzedzić sznur aut nie zmieniając biegu. Co najważniejsze dla mnie: silnik bez wad, takich konstrukcji próżno szukać u konkurencji. Porównywalnie spalanie aut z turbo, gdy porównamy realne spalanie a nie katalogowe. Oleju nie pobiera. Jak pytam innych użytkowników o to. Czasem się zdarza ale już to 10x mniej niż vw ;-) Auto z tym motorem na pewno odsprzeda się w "dobrych pieniądzach", o ile będzie się chciało to zrobić.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Niezawodność, moc (w górnym zakresie obrotów), ekonomiczny
Wady:brak

Odmiana silnika: 1.8 16V i-VTEC R18A

Rocznik: 2016

Przebieg: 64000

Śr. spalanie: 7.6 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Civic IX04.12.2019
Opinia:Według mnie super silnik, wysokoobrotowy, sprawia dużą frajdę. Cichutko pracuje, szybko się nagrzewa. Nie bierze oleju, poprawiono to względem poprzednich wersji. Bardzo ekonomiczny na LPG. W trybie mieszanym miasto trasa spala 7-8l LPG, w trynie autostradowym max 12l LPG. Dobre przyśpieszenie na biegu 3 :-P
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:kultura pracy, elastyczność, lubi LPG - ekonomia, bezawaryjność
Wady:mógłby nieć więcej mocy, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów

Odmiana silnika: 142 KM

Rocznik: 2013

Przebieg: 130 000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Paweł13.11.2018
Opinia:Silnik świetny, mam już 292 000 km realnego przebiegu, 2-gi właściciel, silnik nie żłopie oleju. Jedyne co w tym silniku może się spieprzyć to terkoczący napinacz paska osprzętu, siada w nim tłumik drgań napinacza. Ale nie jest to problem, na rynku dużo oryginalnych części używanych a sam silnik taniutki bo nie ma na niego popytu bo się nie psuje. Jedyna poważniejsza naprawa to sprzęgło klimatyzacji które się skończyło. Co ciekawe zawieszenie nadal sprawne i nie ma luzów!!!
Silnikowi nie żałować oleju!, wymieniany co max 10 000 km wraz z filtrem oczywiście. Silnik lubi olej o lepkości czyli 30 lub 40 na nasz klimat 0/5W20/30/ lub 5W40 jak lubimy dać w piec.
Spalanie tego silnika po mieście na miejscu w zimie potrafi zjeść 10L/100 km ale w trasie 6,5L/100km z klimą to całkiem dobry wynik jak na benzynę o takiej pojemności. Komputer zaniża o 0,5L swoje wskazania. Silnik dynamiczny choć stworzony pod ekojazdę a nie wariactwa, kręci się tylko do 6200 rpm. Motor posiada ciekawe rozwiązania techniczne jak zmienny dolot (klapę redukującą) oraz natrysk oleju na denko tłoka, tłoki pokryte molibdenem, galwanizowane pierścienie tłokowe, gładzie honowane geometrycznie, zawór w kanałach dolotowych redukujący straty z pompowania, trwały łańcuch rozrządu. Silnik jest majstersztykiem a do tego kręci kosmiczne przebiegi. W silniku trzeba regulować zawory co jakieś 25 tyś. a na LPG nawet częściej, na szczęście nie jest to kosztowne. Polecam wszystkim którzy się wahają, udana jednostka.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: CIVIC Sedan, 140 KM

Rocznik / Przebieg: 2010/292 000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Roman D. 16.08.2019
2 użytkownik po 3 latach eksploatacji / w tym 2 z LPG ; teraz 298 tyś km
bierze zero oleju, , dobrze zniósł zagazowanie , wymiana oleju i filtrów co 15 tyś ,
wtedy tylko widzi warsztat , zero problemów

Najnowsze komentarze

Roman D.
16.08.2019
0
2 użytkownik po 3 latach eksploatacji / w tym 2 z LPG ; teraz 298 tyś km
bierze zero oleju, , dobrze zniósł zagazowanie , wymiana oleju i filtrów co 15 tyś ,
wtedy tylko widzi warsztat , zero problemów