Honda

Silnik Honda 2.0 16V VTEC 147KM F20

15732
Silnik Honda 2.0 16V VTEC 147KM F20

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 2.0 VTEC o mocy 147KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord VI w latach 1998-2002. Silnik wyposażony w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!!


Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty. Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny, jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.Niestety trzeba się przygotować na dosyć duże spalanie,co prawda istnieje możliwość montażu instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobre osiągi
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • cena serwisu
  • wysokie spalanie
  • spalanie oleju silnikowego
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
25%
0%
0%
0%
13%
13%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

11.12.2022 Honda Accord coupe VI
(9.3)
Opinia: Bardzo dobry, mocny i dynamiczny silnik. Prosta i nieprawdopodobnie niezawodna konstrukcja, należy tylko dbać o szczelność silnika (np. specjalne uszczelki zaworu v-tec etc.). Wymiana oleju (5W40) zgodnie z zaleceniami konstruktorów hondy - co 8 tyś. - jeżeli większością jest jazda miejska- pomaga w utrzymaniu
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: praktycznie niezniszczalny + system V-TEC
  • Silnik: 147KM/ F20B5
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 348000
  • Spalanie: 9.2 l/100km
Polecam
15.08.2021 Honda Accord VI 2.0 ES
(6.3)
Opinia: silnik nie dla każdego, osoby, które mają nawyki po dieslach nie odnajdą się z tą jednostką. Jak ktoś umie jeździć po japońsku, będzie zadowolony. Osiągi są dobre, myślę, że słowo "zadowalające" będzie odpowiednie. Spalanie zdecydowanie za duże, w trasie 10l/100km, lpg wychodzi podobnie. Bez
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: lubi gaz, wiele osób ma ten silnik zagazowany i sobie chwali, a na tej stronie napisali jakieś bzdury dynamiczny, jeżeli ktoś umie tym jeździć trwały, odporny na niewdzięcznego agresywnego właściciela dobra kultura pracy
Wady: większość tych jednostek żre olej nędzny i nietrafiony dla spokojnych i niedzielnych kierowców wysokie spalanie problemy z sondami lambda
  • Silnik: F20B6
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
29.07.2017 Radek
(9.3)
Opinia: Silnik niezniszczalny wszystko działa bez zarzutu,to są stare dobre jednostki które robią bez problemy 500 tys km.Ja osobiście zrobiłem nim 12.000 tys km i po za normalnym serwisem nic się nie dzieje,rozrząd oryginalny nie słychać żeby rzęził.Silnik dynamiczny mocny i bardzo ładnie cicho pracuje.Spalanie na
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Accord VI 2.0i/147KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002r/300.000km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam