Silniki Honda - Silnik 1.2 16V i-VTEC L12B

Wyświetleń: 4732
MotoBenzyna

Silniki Honda

Honda

Silnik 1.2 i-VTEC  o mocy 90KM i 114Nm jest to bliźniacza konstrukcja do 1.4 i-VTEC najbardziej znana z Honda Jazz. Konstrukcja czterocylindrowa z wielopunktowym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu .Silnik idealny do miasta zdecydowanie lubiący wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczny, przy niskich obrotach auto słabo przyspiesza jest mułowate.Musimy pamiętać również  o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Po za tym jednostka trwała praktycznie bezawaryjna i spalanie jest na niskim poziomie średnio 6L.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bezawaryjna
  • niski spalanie

-Wady

  • słaba dynamika
  • awarie świec zapłonowych
  • regulacja luzów zaworowych
  • kosztowny montaż LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
7.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Jazz, wersja Cool /z dodatków-klima,ster.lusterek i przed.drzwi/. Brak tylnych głośników!12.05.2019
Opinia:Wspaniałe auto, idealne do miasta ale także w niedalekie trasy! Prowadzi się swobodnie, zwinnie i bez żadnego wysiłku, auto ciche do 100-110 km/h - potem też nie jest najgorzej. Wszystko pracuje lekko. Jak na swoje wymiary i klasę Jazz jest przestronna i ma super bagażnik. Z przodu ma się wrażenie siedzenia w samochodzie o klasę większym. Spalanie - rewelacja! - 1/3 trasa, 1/3 autostrada,1/3 miasto - nie przekraczam 5,2 l /100km. Jeżdżę oszczędnie, nie gazuję, ale i przyspieszyć Jazzem do 6, nawet- 7 tys. obrotów to sama przyjemność dla ucha i ciśnie bardzo przyjemnie. Z wad- kiepskie plastiki ale za to mnóstwo schowków i półeczek - na 6-tkę! Polecam!!!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1,2 i-VTEC 90 KM

Rocznik / Przebieg: 12.2013 / 12.500 km

Średnie spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Robert15.06.2018
Opinia:Silnik 1.2 90 kucy nie sprawia żadnych problemów, chodzi jak szwajcarski zegarek. Do 3 tys.obrotów jest trochę mułowaty ale przy wyższych obrotach daje kopa. Silnik kręci się do 6 tys.obr. Wymiana oleju co 20tys.km na full syntetyk 5w30. Brak jakichkolwiek wycieków mimo wieku 9 lat. Poprzednio użytkowałem Opla i ilość usterek jakie przez 8 lat miałem w Oplu była zatrważająca. W Hondzie zapomniałem co to awarie. Szczerze polecam każdemu kto ceni sobie niezawodność.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Honda Jazz 1.2

Rocznik / Przebieg: 2009 / 103tys.

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Rafał21.02.2017
Opinia:Silniczek idealny do miasta i na odcinki do 100km potem jest troche męcząca jazda jest głośno w kabinie.Po za tym zero problemów tylko tankowanie i jazda,auto lubi bardzo wysokie obroty jest wtedy bardzo zrywne a przy tym nie pali więcej wszystko mieści się w przedziale 6-7 l.Jestem zadowolony i mogę szczerze polecić .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Jezz/90KM

Rocznik / Przebieg: 2009r/128tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km