Silniki Opel - Silnik 1.4 16V ECOTEC X14XE

Wyświetleń: 4639
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.4 16V ECOTEC o mocy 90KM stosowany w latach 1998-2000 znany z Opla Astry F oraz Corsy B.Konstrukcja silnika bardzo prosta nie skomplikowana co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność można rzec że zerową.Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania,dostępność części i bezawaryjność,również plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu niestety nie jest nie zniszczalny.Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka ,natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy.Jednostka ta bardzo lubi wysokie obroty wtedy wtedy możemy osiągnąć w miarę przyzwoitą kulturę pracy i  poziom spalania w przedziale 7-8L.Dodatkowym atutem jest dobra współpraca silnika z instalacją LPG.Reasumując jednostka 1.4  16V ECOTEC jest konstrukcja bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • spalanie na dobrym poziomie
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie cewek
  • awarie sondy lambda
  • awarie EGR
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Darek 25.10.2017
Opinia:Po za drobnymi i mało kosztownymi awariami zero problemów,duży minus za pobór oleju pije jak facet na kacu.Po za tym silnik niezniszczalny i w miarę mało palący na trasie można spokojnie zejść do 5.5 L .Na wagę auta moc przyzwoita nie brak przy wyprzedzaniu i przy ruszaniu ze świateł idzie ładnie,silnik cichy i ładnie chodzi.Awaryjność najwięcej daje popalić przy elektryce,cewki i przepustnica.Koszty niewielkie przy naprawie i każdy mechanik z tym zrobi .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Opel Astra G 1.4 16V ECOTEC 90KM

Rocznik / Przebieg: 2002 r 190000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja