Silniki Opel - Silnik 1.6 16V VVT A16XER

Wyświetleń: 19180
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.6 16V VVT wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w samochodach klasy średniej przede wszystkim w Oplu Astra. Jednostka powstała na bazie silnika 1.6 ecotec znanego z poprzedniej wersji Astry. Silnik wyposażony we wtrysk wielopunktowy, rozrząd oparty na pasku a jego interwał przypada na 150.000km lub 10 lat. Nowinka w silniku jest to brak klasycznego EGR-u, zostało zastosowane inne bardziej przyjazne rozwiązanie, które umożliwia samoczyszczenie. Uwaga na luzy zaworowe, są regulowane przez szklankowe popychacze. Silnik dynamiczny i oszczędny w użytkowaniu, nie stwierdzono większych problemów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra kultura pracy

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(6.7)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
5.5/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.7)

Odradzam!

Astra J Sedan15.01.2019
Opinia:Porażka!
Auto za ciężkie/silnik za słaby. Zero dynamiki przy horrendalnym spalaniu!
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 1.6xer

Rocznik / Przebieg: 2016 25000

Średnie spalanie: 9.3 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

julian29.01.2017
Opinia:Silnik napędza Opla Astrę H. Mimo że jest wolnossący charakteryzuje się dynamicznym wchodzeniem na obroty oraz cichą pracą. Jest umiarkowanie oszczędny, ale nie odbiega podobno od średniej w klasie. Spalanie może zejść do 6,3-6,4 l/100km, ale potrafi też wypić jak smok. Gdy jechałem autostradą na wakacje z 3 rowerami na dachu i zapakowany z prędkością 140 km/h - spalił około 14 litrów/100km. Gdy jednak zdejmiemy nogę z gazu, prędkości autostradowe spokojnie zejdą do 9 litrów/100km. Cechuje go przyjemne zbieranie się podczas wyprzedzania, bez konieczności szybowania na czerwone pole obrotomierza. Regularnie serwisowany, zalany olejem 0W-40 z rekomendacją dexos2 oraz tankowany dobrym paliwem jest przyjemny w eksploatacji nie powodując chwytania się za portfel.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Astra H 1,6 XER, 115 km

Rocznik / Przebieg: 2011, 60 000 km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja