Silniki Opel - Silnik 1.6 i 8V C16NZ

Wyświetleń: 4447
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.6 8V o mocy 75KM najczęściej spotykana w Astrze F. Konstrukcja silnika bardzo prosta, nie skomplikowana co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek takich jak awarie cewek, awarie przepustnicy, sondy lambda, zaworu EGR i drobnej elektryki. Jednak nie jest to dużym problemem, ponieważ części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze i nie stwarza użytkownikom większych problemów, jedynie elektryka jest wrażliwa i uciążliwa. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 8V  jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • niskie koszty części
  • dobra współpraca z instalacją LPG

-Wady

  • słaba kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie świec oraz kabli
  • awarie EGR
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

astra g05.01.2019
Opinia:Silnik idioto odporny nie da sie go zepsuć. Urwany pasek rozrzaru nic strasznego zakladac nowy i jedzie dalej. Zawsze odpali i pojedzie bez znaczenia w jakim jest stanie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 75

Rocznik / Przebieg: 99 / 250

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Marek31.12.2017
Opinia:Miałem go w Asterixe przez 6 lat zima lato,mróz,upał palił od kopa a naprawy polegały na stuknięciem młotkiem.A tak poważnie silnik nie do zdarcia i palił przyzwoicie około 7 litrów.Szkoda ale już takich silników niema .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Astar 75KM

Rocznik / Przebieg: 1994r 310.tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja