Opel

Silnik Opel 1.4i SOHC MPI 82KM C14SE

12277
Silnik Opel 1.4i SOHC MPI 82KM C14SE

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.4i SOHC MPI 8V o mocy 82KM była stosowany w latach 90-tych w modelach Opel Astra F oraz Corsa A i B. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 60.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą – tyczy się to większych przebiegów. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • brak większych awarii
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobrze współpracuje z instalacją LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie przepustnicy
  • drobne usterki
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.7)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

63%
13%
0%
0%
0%
0%
25%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

01.11.2019 Astra F
(9.3)
Opinia: Miałem taki w 2 Oplach Astra, jeden nowy salonowy (onegdaj 36.500 zł u dealera) oraz 20-letnią o niezbadanej historii. Oba silniki bez problemu. W starszym jedynie wymiana cewki i kabli oraz świec. Żaden nie palił oleju. Spalanie maks. 7.5 ale to już przy dzidowaniu po
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 75 KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.12.2018 Aveo
(10.0)
Opinia: Niezniszczalny, idiotoodporny,650 tyś przy regularnej wymianie oleju.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 83
  • Rocznik / Przebieg: 2005/650000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
26.03.2018 Złom
(3.7)
Opinia: Bardzo słabej jakości silnik po 200 tys praktycznie wszystko do remontu,głowica tłoki pierscienie itd,w dodatku paliła jak smok i była o bardzo słabej dynamice.Oczywiście mowa tu o aucie które miało ponad dwadzieścia lata a ile było na liczniku to nikt nie wie.Jak dla mnie to
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Astra 1994r 81KM
  • Rocznik / Przebieg: 1994r 245.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam