Silniki Opel - Silnik 1.8 i 8V C18NZ

Wyświetleń: 3473
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 1.8 8V  90KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta. Konstrukcja silnika jest bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 300-400 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku. Jednostka trwała o prostej konstrukcji, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość oraz przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niezła dynamika
  • tanie części

-Wady

  • problemy z EGR
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Średnia (głosów 1):
(7.0)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Krzysiek18.04.2018
Opinia:Miałem go w Astrze pamiętam że nie było z nim większych problemów jedynie woziłem olej w bagażniku bo strasznie brał i miał dużo wycieków.A po za tym niezniszczalny do jazdy do pracy idealny,przez pięć lat nigdy nic mi się w nim nie zepsuło.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Opel Astra 90KM

Rocznik / Przebieg: 1995 r 300.tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja