Grupa General Motors - Silnik 1.8 16V ECOTEC Z18XE

Wyświetleń: 19605
MotoBenzyna

Grupa General Motors

ChevroletOpel

Silnik 1.8 16V ECOTEC  125KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta,Vectra,Zafira.W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE.Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • prosta konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis-naprawy
  • łatwy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z18XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Średnia (głosów 6):
(7.5)
Trwałość
7.7/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:51

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 45

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Opel Vectra27.01.2019
Opinia:Ogólnie silnik może i dość dynamiczny, ale w Vectrze C z lpg to był koszmar ze wzgledu na ogromne ilości zużycia oleju. Na krótkich odcinkach przy spokojnej jeździe w miare akceptowalne było ale już na trasie przy dużych predkościach to musiałem dolewac ok 3 l oleju na 1000km. Czyli ogólnie silnik niewypał, obok 1.6 16V (100KM) kolejny nieudany oplowski wytwór.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Z18XE

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Krzysiek05.12.2018
Opinia:Dobry silnik do LPG. Nie ma z nim wielu problemów. Wkurzająca jest tylko ta częsta wymiana rozrządu co 60 000. Są francuzy co pasek zmienia się co 150 000... Na rozrządzie nie polecam oszczędzać bo będzie to kosztowało w przypadku urwania się paska :) Przeciągania terminu też nie polecam. Spalanie podane dla LPG 9,5L. Części tanie i łatwo-dostępne.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: ASTRA 1.8 125KM

Rocznik / Przebieg: 2005

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

przemek04.08.2018
Opinia:Cos pomieszaliscie. Silnik z18xe jest bezposrednim nastepca silnika x18xe1. Silnik x18xe to zupelnie inna konstrukcja oparta na tzw duzym bloku, to poprostu zmniejszone 2,0. Za to silnik x18xe1 oraz z18xe to konstrukcje na "malym bloku". Sa ta prawie te same silniki, roznica jest tak, ze x18xe1 mial 116 koni, a ten nowszy 125 koni. W x18xe1 byl egr, przepustnica na linke, jedna sonda lambda, katalizator pod samochodem. W z18xe nie ma egr, sa dwie sondy, elektroniczna przepustnica oraz katalizator w kolektorze wydechowym.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: astra coupe

Rocznik / Przebieg: 2001

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Paweł07.12.2017
Opinia:Łatwy montaż LPG to chyba nie wada?
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Z18XE 122km

Rocznik / Przebieg: 2005/150000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Zenek08.10.2017
Opinia:Bzdury napisane w wadach tego silnika. Z18XE nie posiada zaworu EGR więc nie ma co sie psuć. Sondy lambda wcale nie są awaryjne ani cewki zapłonowe. Pasek rozrządu jest normalną częścią którą wymienia się w czasie eksploatacji auta. Jak kupujemy kiepskie i tanie części zamienne,to jest płacz że zrywają się paski, sondy nie działają itp. Ogólnie silnik prosty, trwały i posiada hydrauliczną kompensację luzu zaworowego.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Astra/125

Rocznik / Przebieg: 2005/185

Średnie spalanie: 12 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Napędy hybrydowe

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja