Grupa General Motors - Silnik 1.8 16V ECOTEC Z18XE

Wyświetleń: 16199
MotoBenzyna

Grupa General Motors

ChevroletOpel

Silnik 1.8 16V ECOTEC  125KM miała zastosowanie w samochodach Opla Asta,Vectra,Zafira.W konstrukcji silnika zaszło wiele zmian w osprzęcie w porównaniu do wcześniejszych odmiany X18XE.Silnik krokowy został zintegrowany z przepustnicą w razie awarii koszty to ponad 1000zł, jeśli dojdzie do usterki katalizatora musimy się liczyć z wymiana całego kolektora to koszty około 2000zł. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambdy.Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4.Jednostka z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku który mechanicy zalecają zmieniać już przy 60 tys/km zdarzają się zerwania paska.Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów,jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy,z elektryka,awarii sondy lambda,,awarie EGR.Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest możliwość montażu LPG oraz  jej trwałość i kultura pracy na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • prosta konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis-naprawy
  • łatwy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambdy (efekt - falowanie obrotów)
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik Z18XE-Rozrząd

po 2003 roku wymienia się co 90 tys. km.

przed 2002r  wymienia się co 60 tys. km.

Specyfikacja zmian i modyfikacji

-katalizatora zintegrowany z kolektorem wydechowym
-dodatkowa druga sonda lambda za katalizatorem
-zmiana sterowania przepustnicą na elektroniczne
-kolektor dolotowy został zmieniony i umieszczono bezpośrednio na nim czujnik podciśnienia
-nowe wtryskiwacze.

Średnia (głosów 5):
(7.8)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 36

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Krzysiek05.12.2018
Opinia:Dobry silnik do LPG. Nie ma z nim wielu problemów. Wkurzająca jest tylko ta częsta wymiana rozrządu co 60 000. Są francuzy co pasek zmienia się co 150 000... Na rozrządzie nie polecam oszczędzać bo będzie to kosztowało w przypadku urwania się paska :) Przeciągania terminu też nie polecam. Spalanie podane dla LPG 9,5L. Części tanie i łatwo-dostępne.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: ASTRA 1.8 125KM

Rok / Przebieg: 2005

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

przemek04.08.2018
Opinia:Cos pomieszaliscie. Silnik z18xe jest bezposrednim nastepca silnika x18xe1. Silnik x18xe to zupelnie inna konstrukcja oparta na tzw duzym bloku, to poprostu zmniejszone 2,0. Za to silnik x18xe1 oraz z18xe to konstrukcje na "malym bloku". Sa ta prawie te same silniki, roznica jest tak, ze x18xe1 mial 116 koni, a ten nowszy 125 koni. W x18xe1 byl egr, przepustnica na linke, jedna sonda lambda, katalizator pod samochodem. W z18xe nie ma egr, sa dwie sondy, elektroniczna przepustnica oraz katalizator w kolektorze wydechowym.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: astra coupe

Rok / Przebieg: 2001

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Paweł07.12.2017
Opinia:Łatwy montaż LPG to chyba nie wada?
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Z18XE 122km

Rok / Przebieg: 2005/150000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Zenek08.10.2017
Opinia:Bzdury napisane w wadach tego silnika. Z18XE nie posiada zaworu EGR więc nie ma co sie psuć. Sondy lambda wcale nie są awaryjne ani cewki zapłonowe. Pasek rozrządu jest normalną częścią którą wymienia się w czasie eksploatacji auta. Jak kupujemy kiepskie i tanie części zamienne,to jest płacz że zrywają się paski, sondy nie działają itp. Ogólnie silnik prosty, trwały i posiada hydrauliczną kompensację luzu zaworowego.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Astra/125

Rok / Przebieg: 2005/185

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Rudy06.11.2016
Opinia:Silnik nie do zdarcia mam na liczniku przejechane 465 tys bez większych problemów.Oczywiście drobne awarie były ale to normalne, sonda lambda to zmora tego auta i elektryka. Nie ma LPG ale nie żałuje autem jeżdżę większości po za miastem i spalanie mam na granicy 8l przy dynamicznej jeździe.Auto zbiera się dobrze moc wystarczająca, wyprzedać jest czym.Ważna rzecz części pod dostatkiem za niska ceną i każdy go naprawi.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Vectra B FL/125KM

Rok / Przebieg: 2002/465tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Napędy hybrydowe

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja