Silniki Opel - Silnik 2.2 16V Z22SE

Wyświetleń: 8201
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.2 16V o mocy 147KM wprowadzony w 2000r miał zastosowanie w modelach segmentu C i D Opal Asta i Vectra. Jest to konstrukcja zaawansowana technologicznie, został wyposażony w dwie sondy lambdy oraz przepustnice sterowaną elektronicznie. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Niestety silnik cierpiał na wiele uciążliwych usterek, największe przypadłości silnika to awarie mechanizmu rozrządu, awarie napinacza rozrządu z początku lat produkcji. Dodatkowo problemem są awarie koła dwumasowego w które silnik jest wyposażony, niestety co za tym idzie serwis jest kosztowny a części nie należą do tanich. Przed zakupem auta z tym silnikiem koniecznie trzeba sprawdzić jego kondycje, przebiegi ponad 200tys/km mogą wiązać się z nie lada wydatkami a czasami kończyć się remontem. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się dobrze i jest dynamiczny a kultura pracy jest na wystarczającym poziomie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

+Zalety

  • świetna dynamika
  • dobra kultura pracy
  • łatwy montaż LPG

-Wady

  • drogie części
  • drogi serwis
  • duże ubytki oleju
  • awarie napinacza rozrządu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: GM 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(6.8)
Trwałość
6.7/10
Utrzymanie
5.3/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Astra G Bertone07.07.2019
Opinia:Wytrzymały silnik, różnie bywało i wytrzymał. Z LPG współpracuje bardzo dobrze.
100tys. Zrobiłem asterką i w tym czasie wymieniłem cewke na nową koszt ok.900zl, alternator jakies 600zl. Wydaje mi się troche za twardy na nasze polskie drogi kilku krotnie wymieniane końcówki drążków. Prowadzi się super, przyspieszenie ma, ale zawieszenie dostało po tyłku co słychać...
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Z22SE/108kW

Rocznik / Przebieg: 2003/231000+

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

anrzej17.07.2018
Opinia:Auto bardzo przestronne, dość wygodne, dość drogie części. Silnik lubi łyknąć olej, dobrze że jest kontrolka poziomu oleju, na gazie LPG pali średnio 9,5-11L na 100km. Częste wycieki oleju. Zawieszenie dość trwałe jak w OPLU. Wystarczy robić wymianę oleju co 10 tyś, a nie jak zaleca producent i silnik będzie długo służył. Problem z często zanieczyszczoną przepustnicą (spadanie obrotów po puszczeniu gazu). Przyczyną jest ekologia zawór EGR.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Vectra C 2.2 16V

Rocznik / Przebieg: 2002/150tyś

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Szok19.12.2017
Opinia:Nie polecam maiłem ten złom prze półtora roku więcej spędziłem w warsztacie mechanicznym z ręką w kieszenie !!! Bardzo duża awaryjność nawet łańcuch rozrządu wymieniałem a myślałem że jest nie zniszczalny,byle kto nie chciał się podjąć napraw a jak znalazłem mechanika to mnie tak zdoił że mi się od nie chciało jeździć autem.Plus to ładna praca silnika i duża moc bardzo dobrze się auto zbierało ale też nie mało paliło bo średnio koło 10 l.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Zafira 2.2 16V 147KM

Rocznik / Przebieg: 2005 r 234 tys

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja