Silniki Opel - Silnik 2.8 V6 Turbo Z28NET

Wyświetleń: 9732
MotoBenzyna

Silniki Opel

ChevroletOpel

Silnik 2.8 V6 24V o mocy 250KM z oznaczeniem Z28NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E, najczęściej spotkamy je pod maską Opla Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów - dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • bardzo dobra kultura pracy
  • świetne osiągi
  • mało awaryjna oraz trwała jednostka

-Wady

  • wyższa cena montażu LPG
  • wysokie spalanie
  • awarie napinacza rozrządu
  • w razie awarii droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Darek18.03.2018
Opinia:Silnik bardzo fajny, dynamiczny z zapasem mocy i momentu obrotowego. Spalanie na trasie 8.5-9.5 miasto to już 12-13, czyli nie jest źle. Rozrząd... Jest kosztowny. Trzeba zza wielkiej wody sprowadzać, koszt kompletu wraz z uszczelkami, pompą wody i przesyłką 1600zł. Kolejny problem jaki miałem to zawór EVAP. Koszt w kraju 450 zl w stanach z przesylka wychodzi 150zl. Sinik naprawdę warty polecenia.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: z20net 230km

Rocznik / Przebieg: 2006 256

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Rodzina silników SGE Microtec

Rodzina silników MGE Ecotec

Rodzina silników 0 - trzecia generacja

Rodzina silników 0 - druga generacja

Rodzina silników 0 - pierwsza generacja

Rodzina silników I - czwarta generacja

Rodzina silników I - trzecia generacja

Rodzina silników I - druga generacja

Rodzina silników I - pierwsza generacja

Silniki z wtryskiem bezpośrednim DIRECT

Rodzina silników II - druga generacja

Rodzina silników II - pierwsza generacja

Rodzina silników V6 - trzecia generacja

Rodzina silników V6 - druga generacja

Rodzina silników V6 - pierwsza generacja