Silniki Fiat Torque / Pratola / Twin Cam są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 1.8 16V FVD o mocy 130-133KM miał zastosowanie w samochodach Fiat Punto, Stilo, Coupe oraz Lancia Delta, Dedra i Lybra. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku ze zmiennymi fazami rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Również silnik boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.
Opinia:
Silnik godny polecenia. Nie miałem z nim żadnych problemów. Dynamika bardzo dobra, spalanie OK.
Miasto 10,5l ; Trasa 5,5 ; Średnie 7,5 - normalna jazda (zima +1l).
Jeśli chodzi o wariator to nie każdy mechanior potrafi go dobrze wymienić :)