Grupa Renault - Silnik 1.2 8V D7F

Wyświetleń: 4848
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.2 8V o mocy 60KM montowany w samochodach Renault segmentu A oraz B Twingo, Clio, Kangoo a odmiana 16-zaworowa weszła do produkcji w roku 2001r. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 40 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej mierna, za to atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • łatwość w ewentualnej naprawie
  • dostępność części
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • mało mocy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Heniek13.10.2018
Opinia:Mam taki w Clio 1.gen. Nie ma się do czego przyczepić. Zimą warto tankować do pełna, bo układ paliwa bardzo czuły na wodę. Zawsze pali od strzała i dowiezie na miejsce. Dynamika OK jak na 1.2 8v
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: clio 1

Rok / Przebieg: 210.000/96

Śr. spalanie: 6.6 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Paweł04.10.2017
Opinia:Ten silnik jest chyba niezniszczalny, stary benzyniak prosty jak budowa cepa..wg mechanika rozrząd i inne podzespoły w silniku można wymienić ,, na kolanie'' i tanio. Jedynie dynamika faktycznie nie zachwyca. Sam start i rozpęd nie jest najgorszy ale przyspieszanie kończy sie przy prędkości 50km/h potem samochód tylko nieznacznie przyspiesza chociaż przyspiesza to dużo powiedziane, on się jakoś kula ;) Jednak silnik jest całkiem elastyczny, np na trójce można przejechać całe miasto, samochód wybacza wiele błędów początkującemu kierowcy, jest bezawaryjny i tani w utrzymaniu, w trasie oszczędny prawie jak diesel. Wszystko super tylko przed wyprzedzaniem wskazana jest krótka modlitwa :) Ogólnie polecam dla spokojnych kierowców i raczej do miasta..
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Clio 2/58km

Rok / Przebieg: 1999, 100000 km

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Waldek31.08.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik o bardzo prsotej konstrukcji praktycznie bezawaryjny a naprawy są wykonywane przysłowiowym młotkiem, bez potzreby szukania specjalistycznych warsztatów.Dodam że wymiany i naprawy robiłem tylko zużytuch już cześci auto nigdy mnie nie zaiodło i nie wracało na lawecie.Kangoo mam od 11 lat a przebieg 270 tys i po za wymianami rozrządu,olejów i regulacji zaworów i wymiany zużytych części nigdy nic nie robiłem ponad stan.Silnik nie powala osiągami ale za to ma przyzwoite spalanie, u mnie okło 7.5L.Idealny silnik dla osób szukających auta do przemieszczania się do pracy na zakupy ,tani w utrzymaniu i bezawaryjny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Kangoo/60KM

Rok / Przebieg: 2003r/270tys

Śr. spalanie: 7.5 l/100km