Grupa Renault - Silnik 1.2 16V D4F

Wyświetleń: 14191
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

 Silnik 1.2 16V o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999r i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III oraz Kangoo. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwały 16 zaworowy silnik
  • dobre parametry
  • niezła dynamika
  • niskie spalanie
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 5):
(8.3)
Trwałość
9.2/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.6/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Jacek23.07.2018
Opinia:Jeździłem tym silnikiem 6 lat w clio II wersji extreme. Mogę tylko potwierdzić, co poprzednicy, że pada oryginalna cewka zapłonowa (mi po 6 latach), i trzeba co jakiś czas czyścić przepustnice ale tak poza tym to tylko eksploatacja. Olej, filtry wymieniałem co ok 20tyś. Może to nie demon prędkości ale nigdy mnie nie zawiódł.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Clio II ph2 75KM

Rok / Przebieg: 2003 r

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Ewa03.04.2018
Opinia:Silnik kolokwialnie mówiąc "nie do zajechania", a przynajmniej trzeba się bardzo postarać. Nic tylko wymieniać filtry i oleje w odpowiednim czasie, lać benzynkę i jeździć. Trochę kłopotu może sprawić cewka zapłonowa, ale niski koszt i łatwość wymiany rekompensują tę niedogodność. Spalanie PB w cyklu miejskim około 6,5-7 L/100 km, na trasie przy prędkościach rzędu 105-115 km/h można spokojnie zejść poniżej 5 L/100 km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: 1.2 16V 75KM

Rok / Przebieg: 2006/165000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Mariusz27.03.2018
Opinia:Fajny prosty silnik ale w Clio III ważącym 1130kg silnik ten się już nieco męczy. Do miasta jak najbardziej polecam ale na trasy zbytnio się nie nadaje zwłaszcza do szybkiej jazdy ponieważ przy prędkości 100km/h silnik ma około 3100 obrotów (Corsa D 1.2 16V 80KM ma tyle samo). Najniższe spalanie średnie jakie udało mi się uzyskać w dojazdach do pracy 13km w jedną stronę to 6,2 litra latem. Wiosną i jesienią najczęściej 6,4-6,7 a zimą przy największych mrozach max do 7 litrów. Trasa przy 80-90km/h to jakieś 5,5 litra czyli dokładnie tyle co Corsa D 1.2. Wcale nie widzę różnicy w spalaniu obu tych aut. Silnik bardzo prosty i tani w utrzymaniu. Jedynie co może mu się przytrafić to zabrudzenie przepustnicy i raz na jakiś czas regulacja luzu zaworów. Co do wytrzymałości samego silnika dobym przykładem mogą być przebiegi Cliówek na naukach jazdy gdzie te silniki wytrzymują przeciętnie 400-500 tys km. i to w dodatku na gazie przy brutalnym traktowaniu. Zadbany silnik 1.2 16V w dobrych rękach to auto na lata. Takich silników już teraz nie ma.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
4.0/10

Model / Moc: Clio III 1.2 16V 75KM

Rok / Przebieg: 2007 / 72 tys km

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Amadeusz12.04.2017
Opinia:Silnik jeśli chodzi o trwałość jest bardzo dobry, psują się tylko dobrze znane elementy - cewka zapłonowa (wymiana bardzo prosta, cena ok. 200zł), świece zapłonowe (ok. 20 zł za sztukę). Mi jeszcze przy przebiegu 168 000 padło sprzęgło (po prostu się zajechalo, razem z dociskiem, nagle), zaczeło ślizgać. Cena sprzęgła 210zł i 3 czteropaki piwa i "ze szwagrem" w 2 dni wymienione. Świetnie zestopniowana skrzynia, dzięki temu silnik nie jest mułowaty mimo małej mocy, choć czasem brakuje tych kilkunastu koni. Bardzo cichy, szczególnie po wyregulowaniu zaworów. No właśnie. Nie ma tutaj kasatorów luzu zaworowego, trzeba to robić samodzielnie co 40 000 km, a najlepiej i co 30 000 km, jednak jest to dość szybki i prosty proces do zrobienia w domu, a jeśli nie, to mechanik to zrobi za 100zł.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Clio II / 75 HP

Rok / Przebieg: 2004 / 171 000

Śr. spalanie: 6.4 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Radosław 14.11.2016
Opinia:Bardzo dobry silnik jeżeli się o niego dba to niema możliwości o jakichkolwiek awariach.Mam Clio II z 2005r już 7 rok wymiana olejów co regularnie paski i nie mordowanie auta i nigdy nic się nie działo. Oczywiście trzeba wymienić parę rzeczy cewki,kable, świece ale to normalne. Silniczek spisuje się super w mieście pali 7 L na trasie 5.5l ładnie się zbiera nie ma problemów z wyprzedzaniem.Dodam że auto garażowane na zewnątrz i nie ma problemu z paleniem rano czy to zima czy lato.Silnik bezawaryjny i tani w utrzymaniu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Clio II/75KM

Rok / Przebieg: 2005r/195tys

Śr. spalanie: 6.5 l/100km