Grupa Renault - Silnik 1.4 8V E7J

Wyświetleń: 3833
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 8V o mocy 75KM spotkamy go w Renault Clio, Kangoo I oraz Megane I. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych przy instalacji LPG w innym razie może dojść do wypalenia gniazd zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność, niski koszt części a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:jednopunktowy

+Zalety

  • łatwość montażu jednostka LPG
  • (tani montaż LPG)
  • dostępność części
  • łatwość naprawy przez nie skomplikowaną konstrukcję silnika

-Wady

  • gorsze parametry
  • słaba kultura pracy
  • jednostka we wcześniejszych latach produkcji narażona na zerwanie paska
  • awarie czujnika przepustnicy
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Maciej17.03.2018
Opinia:1,4 8v, kod silnika: E7J 634; silnik dobry, dosyć cichy, nawet na zimno. Spalanie akceptowalne. Troszkę mniej elastyczny z dołu, od 2000 obr/min jest w porządku.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: 1390/75KM

Rok / Przebieg: 1999

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Marcin23.09.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik tani w utrzymaniu o niskiej awaryjności,części i serwis bardzo tani.Jakbym miał kupić auto z silnikiem benzynowym to w ciemno bym go brał,dobrze chodzi jest pali od strzała spala umiarkowanie.Serwis jak robie to się mieszczę w 200 zł a częsci do wymiany to koszty od kilkudziesięciu złotych maksymalnie do 200 zł.Do pracy,na budowę w lecie i w zimie super Polecam.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Kangoo

Rok / Przebieg: 2002 r 268.000km

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Krzysiek 28.01.2018
Auto typowe do jazdy miejskiej na krótkie trasy nie zwrotne przy parkowaniu 60km/h to już 5-ty bieg na długie trasy kompletnie się nie nadaje i jest nie wygodne dużo pali przy większych prędkościach i jest w środku głośno przełożenia biegów za niskie brak 6-tego biegu.

Najnowsze komentarze

Krzysiek
28.01.2018
0
Auto typowe do jazdy miejskiej na krótkie trasy nie zwrotne przy parkowaniu 60km/h to już 5-ty bieg na długie trasy kompletnie się nie nadaje i jest nie wygodne dużo pali przy większych prędkościach i jest w środku głośno przełożenia biegów za niskie brak 6-tego biegu.