Grupa Renault - Silnik 1.4 16V K4J

Wyświetleń: 5464
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.4 98 KM o oznaczeniu K4J miał zastosowanie w samochodach marki  Renault , Nissan oraz Dacia. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, również wymiana rozrządu nie należy do prostych. Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400-500tys kilometrów.  Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo udana jednostka
  • cicha praca
  • dobra kultura
  • niskie zużycie paliwa
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • ciężki dostęp do rozrządu
  • słaby punkt to cewka zapłonowa firmy Sagem

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Średnia (głosów 2):
(8.7)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Szymon29.04.2018
Opinia:Silnik ten jest najlepszą częścią Megane. W zestawieniu z tą skrzynią biegów jest naprawdę dynamiczny w mieście gorzej na autostradzie. Rewelacyjne spalanie, przy ostrożnej jeździe udało mi się zejść do 7,5 l/100 LPG. Dobrze znosi gaz. Do tej pory nie miałem nawet awarii cewki, jedynie czujnik położenia wału padł. Muszę przyznać, że ten silnik zmienił nieco moją opinię o Francuskiej motoryzacji.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Renault Megane 1 ph 2, 1.4 16V

Rok / Przebieg: 1999,240000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Piotr04.09.2016
Opinia:Dobry silnik konstrukcja z lat 90-tych sprawdzona i mało awaryjna, jedyny jej minus to cewki na które trzeba uważać i to jest słaby punkt, reszta nie do zajeżdżenia. Silnik pali bardzo przyzwoicie w granicach 7L i to przy dość dynamicznej jeździe. Na budziku mam 270tys. osobiście zrobiłem stówę i po za wymianami cewki nie miałem żadnej awarii. Przyzwoity silniczek idealny na dojazdy do pracy który nie zawiedzie kierowcy i nie zrujnuje nam budżetu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Megane hatchback

Rok / Przebieg: 2007r 270tys

Śr. spalanie: 7 l/100km