Popularne na rynku

Silnik Renault 1.4 16V MPI 95KM-98KM K4J

41178
Silnik Renault 1.4 16V MPI 95KM-98KM K4J

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.4 16V MPI o mocy 98 KM i oznaczeniu K4J miał zastosowanie w samochodach marki  Renault. Jednostka bardzo udana, nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, również wymiana rozrządu nie należy do prostych.




Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400-500tys kilometrów.  Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów.Dodatkowo jest bezproblemowa możliwość montażu instalacji gazowej LPG.Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo udana jednostka
  • cicha praca
  • dobra kultura
  • niskie zużycie paliwa
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • ciężki dostęp do rozrządu
  • słaby punkt to cewka zapłonowa firmy Sagem

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.7)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
13%
3%
43%
7%
0%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

08.03.2021 Renault Megane Classic 2000 1.4 16V 98KM
(9.3)
Opinia: Jeździłem 7lat, nic się nie działo z silnikiem nigdy, na czas olej, serwisy i pięknie przyśpieszał, dynamika bardzo dobra, NIE ZGODZE SIĘ z opinią innych, że najbardziej awaryjna część silnika to silnik (MUSIELI POMYLIĆ z 1,6 16V). Gdybym miał możliwość swapa to innego auta, od razu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - Dynamika jazdy - Niskie spalanie - Niskie koszty utrzymania - Cykliczne serwisy i auto na dziesiątki lat
Wady: -brak
  • Silnik: 1,4 16V 98KM
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.09.2019 Renault Clio
(8.0)
Opinia: Mam go w clio 3 rewelacja. Przy 60 tyś wymiana cewek. Poza tym, nic. Teraz ma 14 lat i 108000 km przebiegu. Polecam.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: k4J
  • Rocznik / Przebieg: 2006/108000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
14.08.2019 Megane sedan
(8.7)
Opinia: Bardzo udany silnik, miałem go w megance 1 phII zakupionej z przebiegiem 120 tys., pierwszy właściciel miał problem z cewkami sagema, po wymianie na denso chodzą bez problemu. Przy 160 tys. założony gaz, średnie spalanie na gazie 7-8 l przy jeździe na ekspresówkach,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: K4J
  • Rocznik / Przebieg: 2001
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
24.06.2019 Megane I phII
(8.7)
Opinia: Znakomity silnik, praktycznie pozbawiony wad. Gdybym miał wybierać ponownie - wybrałbym mocniejsze K4M (1,6 16v), ale w lekkiej megance również ten motor radzi sobie przyzwoicie. Uwielbia wysokie obroty (powyżej 3500 obr.), a krótka skrzynia zapewnia niezłe przyspieszenia. Od 130 km/h robi się głośno, a dłuższa
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: K4J 750
  • Rocznik / Przebieg: 1999 / 245 000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
29.04.2018 Szymon
(9.0)
Opinia: Silnik ten jest najlepszą częścią Megane. W zestawieniu z tą skrzynią biegów jest naprawdę dynamiczny w mieście gorzej na autostradzie. Rewelacyjne spalanie, przy ostrożnej jeździe udało mi się zejść do 7,5 l/100 LPG. Dobrze znosi gaz. Do tej pory nie miałem nawet awarii cewki, jedynie
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Renault Megane 1 ph 2, 1.4 16V
  • Rocznik / Przebieg: 1999,240000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam