Grupa Renault - Silnik 1.6 8V K7M

Wyświetleń: 5717
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.6 8V o mocy 90 KM montowana w samochodach Renault Clio oraz Megane. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 40 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • dostępność części
  • łatwość naprawy

-Wady

  • duże spalanie
  • ubytki oleju
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 10.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Darek27.08.2017
Opinia:Jak dla mnie silnik jest OK nie mam z nim żadnych problemów,oczywiście jak w starych autach zawsze jakieś pierdółki się zdarzają,ale naprawa ich jest prosta i tania.Silnik nie powala osiągami ale też niema co narzekać bo dobrze sobie radzi.Co do spalania to powiem tak mi średnio wychodzi 7.6L na 100km to są pomiary tankowania do pełna zrobienia przebiegu do zapalenia się lampki i wtedy przeliczam.Może to być nie do końca miarowe ale tak mi wychodzi już od 4 lat odkąd dojeżdżam nim do pracy.Po za rozrządem olejami i drobnymi przypadłościami nic się nie dzieje.Dobry sprawdzony i tani w utrzymaniu silniczek.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Megane I/90KM

Rok / Przebieg: 1999r/270tys

Śr. spalanie: 7.6 l/100km