Silniki Renault - Silnik 1.6 16V K4M

Wyświetleń: 44136
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.6 16V o mocy 113 KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach marki  Renault Clio, Megane oraz Scenic. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki - dosyć wysoki koszt wymiany).  Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans  400-500tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • cicha praca
  • trwała i praktycznie bezawaryjna jednostka

-Wady

  • największy problem jest z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
  • uwaga na rozrząd
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • czujnik położenia wału
  • spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Najbardziej awaryjne są cewki firmy Sagem !!!

Średnia (głosów 13):
(7.7)
Trwałość
8.6/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
6.9/10
Głosy według opinii użytkowników:121

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 97

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

scenic 1 lift04.08.2019
Opinia:Przejechałem na tym silniku 250 tys od nowosci. Olej (5w40) i filtry wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd i świece zapłonowe na 90 tyś i na 180 tyś wymiana. Usterka cewek zapłonowych zdarzyła się dwa razy . Poza tym cały silnik w oryginale i nigdy nie było z nim żadnych problemów. przy przebiegu 250 tyś km brak zużycia oleju a emisje spalin kilkakrotnie niższe niż przewiduje to górna granica dla tego silnika. Zgodnie z zasadą jak dbasz tak masz. Dla mnie osoboście jest to najlepszy silnik , jaki miałem okazje użytkować. Nie powala mocąna autostradach, ale jest dość dynamiczny i do normalnej jazdy miejskiejh i poza , jest w sam raz. Odsprzedałem auto dobremu koledze bez żadnych obaw. Smiga nim nadal bez żadnych problemów i awari.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 107 K4M

Rocznik / Przebieg: 2001 / 250000 km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Laguna III liftback09.07.2019
Opinia:Silnik niezawodny i bezawaryjny. Dynamika przy ciężkiej limuzynie jaką jest Laguna III nie powala, ale w połączeniu z 6 biegową skrzynią nie jest źle. Naprawdę tanie i wygodne jeżdżenie jeśli ktoś nie potrzebuje sportowej jazdy. W połączeniu z instalacją LPG z którą świetnie współpracuje jeździ się taniej niż komunikacją miejską. Z usterek przez rok czasu i 40 tys. km. jedynie jedna z cewek nawaliła, koszt używanej 20 zł, wymiana samemu w 5 minut nie sprawia problemu. Przegląd i wymiana oleju raczej co 15-20 tysięcy a nie 30 tys. jak zaleca producent.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1,6 16V 110 KM, instalacja LPG Stag

Rocznik / Przebieg: 2009 110.000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Renault Megane 3 ph1 201116.02.2019
Opinia:Zadowolony, wiem co znaczyło kupić 1.6 16 bez turbo (silnik bez awarii lecz mało dynamiczny) proszę nie oczekiwać cudów w kwestii dynamiki . Spalanie zależne od jazdy bo nawet 8l lpg -jazda bardzo spokojna ,średnio 9,5-10l . Mocniej wcisniety pedał 12l, nawet 14l (1200km jazda na wakacje ponad 150kmh załadowany) Dobra instalacja lpg, brak problemów . Rozrząd uważać warto, kolega ma ten silnik w lagunie 2005 i 140tys ma najechane przez 14 lat (bez awarii)- koło faz nie raz nie pozwala odpalić auto z 1 strzału lecz łapie na 2 -3ci strzał zawsze. Miałęm to przy 60tys, raz na mięsiać nie łapał za 1 razem. Więc wymieniłem koło zmiennych faz plus rozrząd, kolega jeżdzi jak jeżdził do dziś a laguna królową lawet. Jak dbasz , tak masz?
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 110/1.6 16 k4m

Rocznik / Przebieg: 2011 / 84000

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(5.3)

Polecam!

Rafal07.12.2018
Opinia:Jazda tym silnikiem wymaga wiele cierpliwości, nawet dla emeryta. Jeździłem przez 9 lat od nowości 1,6 16V, trochę problemów było, przy 67tkm podało koło rozrządu i trzeba było wymienić cały rozrząd, mechanik powiedział, że miałem dużo szczęścia, bo mógł się cały silnik rozlecieć, częste błędy i problemy z przepustnicą i falowaniem obrotów (bardzo denerwujące) Ogólnie silnik mógłby ciszej pracować i mniej palić, a teraz mam porównanie, bo już się przesiadłem na Megane3 3-letnie z 1,2tce 132km i różnica jest ogromna, przede wszystkim znacznie ciszej, silnik pracuje bardzo ładnie i równo, zaskakująca dynamika jak na 1197cm, wiadomo turbo daje kopa, a spalanie o jakieś litr mniejsze.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: Megane / 110KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 156tkm

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

mihau05.12.2018
Opinia:Całkiem ok. Przesiadłem się na niego z 2.0 Duratec w Mondeo MK4 i jakoś żyję :) Mam aktualnie 189tkm i chodzi całkiem ładnie i kulturalnie (cały czas zalany 5W40). Świetnie współpracuje z LPG (spalanie od 9 do 12 zależnie od warunków i prędkości - w Dusterze ma to znaczenie czy jedziesz 90 kmh czy 120 :) Dynamika jest tylko akceptowalna ale czego wymagać od 1.6 w SUV-ie?
Co warte podkreślenia wersja 105KM stosowana w Dusterach nie ma zmiennych faz rozrządu! Zawsze kolejny problem z głowy. Ceny części (nawet cewek) akceptowalne w porównaniu do "nowoczesnych" diesli i silników z bezpośrednim wtryskiem
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Dacia Duster 1.6 16V K4M !bez KZFR!

Rocznik / Przebieg: 2011/189000

Średnie spalanie: 11 l/100km