Grupa Renault - Silnik 1.6 16V K4M

Wyświetleń: 22718
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.6 16V o mocy 113 KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach marki  Renault Clio, Megane oraz Scenic. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki - dosyć wysoki koszt wymiany).  Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans  400-500tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra dynamika
  • cicha praca
  • trwała i praktycznie bezawaryjna jednostka

-Wady

  • największy problem jest z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
  • uwaga na rozrząd
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • czujnik położenia wału
  • spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Najbardziej awaryjne są cewki firmy Sagem !!!

Średnia (głosów 7):
(8.1)
Trwałość
8.9/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
7.9/10
Głosy według opinii użytkowników:70

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Orion19.10.2018
Opinia:Silnik bardzo, trwały. Dynamika na zadowalającym poziomie (co ciekawe w Lagunie I jest lepsza niż w Loganie MCV, skrzynia?). Spalanie także dość dobre (znowu w Lagunie jest lepiej). LPG idealnie tutaj pasuje.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Dacia Logan MCV 1,6 16V 105 KM

Rok / Przebieg: 2008, 192 000 km

Śr. spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Dominik25.09.2018
Opinia:Silnik głośny i niezbyt ekonomiczny szczególnie w mieście. Osiągi i awaryjność na przyzwoitym poziomie.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Megane Grandtour / 113KM

Rok / Przebieg: 2005 / 185000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Ryszard18.03.2018
Opinia:Silnik 1,6, 16V Megane z 2001r.
Auto kupione w 2007 z przebiegiem 48.000km. Akltualny przebieg (marzec 2018) 130.000 km. Po kupnie na wszelki wypadek wymiana paska rozrządu i klinowego oraz pompy układu chłodzenia (58.500 przebieg), wymiana paska klinowego (przebieg 113.000 km), wymiana powtórna pompy układu chłodzenia (przebieg 120.000) . TO WSZYSTKO.
Uważam, iż silnik jest b dobry, nie zawodził z odpalaniem, zużycie paliwa zróżnicowane: przy oszczędniej jeździe w trasie (srednia szybkość 90-110 km/h) do 6,8l/100, przy szybkościach autostradowych (130 -140 km'h ok 7,8-8,0 l/100km, w mieście (jazda raczej ostra- na krótkich dystansach 2-4km) od 10 l latem do 14 l zimą.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Renaylt Megane I, 79 kW - 107 KM

Rok / Przebieg: 2000 130.000 km

Śr. spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Tomek08.03.2018
Opinia:W lekkim Renault Megane I spisuje się rewelacyjnie, auto jest dość dynamiczne i mało pali. Silnik ma charakterystykę trochę zbliżoną do silników diesla i dobrze pracuje od 2000-2500 rpm. Podczas wkręcania go na wysokie obroty nie czuć wyraźnego kopa jak w większości benzyn. Przy wymianie oleju z filtrem 4 litry zapewniają 3/4 stanu na bagnecie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: K4M 700 107KM

Rok / Przebieg: 2002 231000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Paweł09.05.2017
Opinia:Silnik godny polecenia. Nie miałem z nim żadnych kłopotów (w przeciwieństwie do elektryki w tym aucie ) Jest przy tym dość dynamiczny aczkolwiek lubi duże obroty przy których jest już trochę głośny. Przejechałem nim już ponad 100 tys km na gazie, z którym także nie było problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: 113 KM

Rok / Przebieg: 2003 / 250 000 km

Śr. spalanie: 8.5 l/100km