Popularne na rynku

Silnik Renault 1.6 16V VVT 101KM-110KM K4M

96768
Silnik Renault 1.6 16V VVT 101KM-110KM K4M

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.6 16V VVT o mocy 101-110KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach Renault Megane, Scenic, Fluence oraz Laguna. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki – dosyć wysoki koszt wymiany).


  Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans  400-500 tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • cicha praca

Wady

  • największy problem jest z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
  • uwaga na rozrząd
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • czujnik położenia wału
  • spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Najbardziej awaryjne są cewki firmy Sagem !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.8)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

61%
8%
6%
4%
12%
4%
6%
Suma głosów: 170

Opinie użytkowników

31.10.2023 Renault Scenic
(9.3)
Opinia: przejechałem Renault Scenic 2 z tym silnikiem 499000 km, zagazowany przy 84 tys. przy 300 tys zmienieni na olej Elfa na Paltinium 10w40 bo taniej i to był błąd bo pewnie jeździłby dalej ale zawsze zmieniałem olej przy max 12tys, świece przy 30tys km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: k4m
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 499000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
17.06.2023 Megane 3
(8.7)
Opinia: 200 tys przebiegu, w tym połowa na LPG. Nie bierze oleju, cewki od nowości te same. Mogłby być żwawszy, ale od tego wolę bezawaryjność.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość Uwielbia LPG
Wady: Nieco mało mocy
  • Silnik: 110KM, 1.6 16V
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
03.04.2022 Scenic III
(9.0)
Opinia: Silnik nie do zdarcia. Wymiana oleju co 10 tyś. km. wtedy koło zmiennych faz długo pracuje. Cewki dobrej jakości będą służyły długo. Wada fabryczna to zalewanie właśnie cewek z podszybia należy dokupić na szrocie pokrywę silnika od laguny i zakryć górę silnika. Problem cewek minie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: nie do darcia,mogłoby być trochę więcej mocy
Wady: mało wyciszony słaba izolacja, a właściwie jej nie ma.
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 158000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
02.03.2022 Megane III Grandtour FL
(8.7)
Opinia: Dobry silnik, auto posiadam od 6 lat, kupiłem z przebiegiem 32tkm, od razu założona instalacja LPG. Na gazie przejechane ok 130tkm, jak do tej pory żadnej awarii. Silnik dostaje to co powinien dostać, czyli regularna wymiana oleju nie rzadziej niż co 15tkm, przy wymianie rozrządu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - dobra współpraca z LPG - bezawaryjność
Wady: - dość spory apetyt na paliwo przy v>110km/h - trochę słaba dynamika
  • Silnik: 110KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 161000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
08.06.2021 Renault Megane III Grandtour
(8.3)
Opinia: Kupiłem go nieco ponad rok temu z przebiegiem 88 000. Od tego czasu (przejechane 25 000) poza wymianą oleju i filtrów była jedna cewka zapłonowa (koszt cewki BERU z wymianą ok. 250 PLN). Żadnych innych problemów z autem. Spalanie na trasie potrafi zejść nawet do
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwały, praktycznie bezawaryjny
Wady: Głośny, brak mocy, wysokie spalanie w mieście i powyżej 120 km/h.
  • Silnik: K4M 110 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 113 000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię