Grupa Renault - Silnik 2.0 16V F4R

Wyświetleń: 13003
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 2.0 16V o mocy 136KM oraz 140KM o maksymalnym momencie obrotowym 188Nm, wszedł do produkcji w 1993 r o oznaczeniu F4R. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tgz pośredni z rozrządem opartym na pasku z hydrauliczną regulacja zaworów. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą jednostki, trzęsieniem które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem. Kolejną rzeczą jest wysokim poziomem spalania, w większych modelach dochodzi do 10l. Przy odpowiednim dbaniu o jednostkę i regularnym serwisowaniu bez problemu można przejechać ponad 700tys km bez większych napraw. W 2002 roku weszła do produkcji odmiana z Turbosprężarką o oznaczeniu F4RT.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:pośredni

+Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.6)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
8.3/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 23

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Tomasz08.07.2018
Opinia:Ten silnik to klasyka gatunku, miałem takie dwa z LPG, jeżdżą do dziś bez problemów z przebiegami blisko 300tys. bez problemów. Znajomy miał taki w Espace z przebiegiem ponad 600tys. również z LPG
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Scenic / 140KM

Rok / Przebieg: 2007 / 250tys.

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Tomasz26.04.2018
Opinia:Świetny silnik pod LPG, wysoka kultura pracy, należy dbać o rozrząd i wymieniać go trochę szybciej, olej lepiej zmieniać co 10-15tys. potrafi niedomagać KZFR koło zmiennych faz rozrządu (koszt ok.400zł). Miałem dwa takie silniki i byłem bardzo zadowolony, teraz jeżdżę 1.4TCe z LPG i też super się sprawuje, a dynamika lepsza jak w 2.0 ;-) Z tą możliwością tuningu 2.0 16V to coś im się pomyliło, pewnie chodziło o wersję z turbo 2.0T F4RT ;-)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Scenic II / 136KM

Rok / Przebieg: 2008 / 165tys.

Śr. spalanie: 7.7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Marcin15.02.2018
Opinia:Pancerna prosta konstrukcja. Zrobiłem nim w dwa lata prawie 60tys km na lpg. Zero problemów. Jedyne co to muszę uszczelnić miskę olejowa- drobne wycieki. Szkoda że Renault zastapilo tą rewelacyjną jednostke konstrukcją nissana też 2.0 16v ale już bez hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie mniej nadająca sie do lpg
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Grand Scenic 2.0

Rok / Przebieg: 2005r 250.000km

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Janusz24.05.2017
Opinia:Świetny silnik, wysoka kultura pracy,niska awaryjność to jego największa zaleta.Auto mam od 2011roku kupiłem z przebiegiem 195tys obecnie 270 tys po za serwisem,wymiana cewki,oraz rozrządu nigdy nic nie było robione. Zero wycieków,pali w każdą porę roku,co do spalania to wszystko zależy jak jeździmy jeżeli dynamicznie to ponad 10l a jeżeli spokojnie to nawet 7L .Auto bardzo ładnie się zbiera,silniczek dynamiczny i cichy równo ładnie pracuje.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Laguna/135KM

Rok / Przebieg: 2004/270tys

Śr. spalanie: 9 l/100km