Silniki Ford - Silnik 1.4 i 16V Zetec-SE

Wyświetleń: 3034
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.4 i 16V Zetec-SE o mocy 75KM miał zastosowanie w samochodach firmy Ford Focus oraz Fiesta. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona, nie przysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie ceki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 160.000km jednak jest to zbyt duży okres, lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice, kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! Jeżeli jednak zdecydujemy się to należy pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych co 20-30 tys/km. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

-Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Zawory.

Silnik 1.4 16V Zetec-SE nie ma hydraulicznych zaworów- praktycznie nie są regulowane a jeżeli już to najwyżej przy przebiegu 150.000/km

LPG - w razie montażu instalacji LPG luzy zaworowe trzeba regulować co20/30tys/km

Średnia (głosów 2):
(7.8)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Przemek12.03.2018
Opinia:Bardzo wdzięczny silnik. 270 tys zrobił, z czego połowa na LPG i nie narzeka. Od razu po zakupie miałem problem z cieknącym olejem, ale w 800zł się zamknąłem. Raz poszła cewka zapłonowa, raz czujnik prędkości (koszt ok. 100zł zamiennik), kiedyś pompa wspomagania (tego samego dnia wstawiona używana za stówkę). Żadnym samochodem nie da się całe życie jeździć lejąc tylko benzynę, więc standardowe eksploatacyjne naprawy wchodzą oczywiście tutaj w grę. Na szczęście kompatybilność wielu podzespołów z bardzo popularnym 1.6 sprawia, że ich ceny są dość niskie. Rozrząd wymieniany trochę nadgorliwie, olej i filtry co 10tyś i na prawdę po za tankowaniem LPG przez długie okresy nie trzeba robić nic więcej.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: MK1

Rok / Przebieg: 99r, 270 000km

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Janusz27.10.2017
Opinia:Bardzo przyzwoity silniczek cichy oszczędny i praktycznie bezawaryjny,jak dla mnie jest OK.Przejechane ma 247tys i po za normalnymi wymianami zużytych części zero problemów,autkiem jeżdżę do pracy po 15 km dziennie i miasto zakupy.Spalanie bardzo przyzwoite bo około 7 litrów a nawet przy oszczędnej jeździe to 6l.Auto mam 5 rok i nie miałem żadnych problemów z silnikiem i jego podzespołami więc śmiało można go polecić.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Ford Focus 1.4 75KM

Rok / Przebieg: 2003r 247tys

Śr. spalanie: 7 l/100km