Silniki Ford - Silnik 1.6 i 16V Zetec-SE

Wyświetleń: 5590
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.6 i 16V Zetec-SE o mocy 100KM miał zastosowanie w samochodach firmy Ford Focus oraz Fiesta. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 160.000km jednak jest to zbyt duży okres i lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km co pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice, kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! Jeżeli jednak zdecydujemy się to trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacją luzów zaworowych co 20-30 tys/km. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne
  • mała awaryjność

-Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Zawory.

Silnik 1.6 16V Zetec-SE nie ma hydraulicznych zaworów- praktycznie nie są regulowane a jeżeli już to najwyżej przy przebiegu 150.000/km

LPG - w razie montażu instalacji LPG luzy zaworowe trzeba regulować co 20/30tys/km

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Max26.01.2018
Opinia:Focus 1.6 16V ZETEC-SE 100KM, 2002r. 255.000km. Silnik bezawaryjny, nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Osiągi, jak dla mnie, są OK. Drobne problemy: falowanie na wolnych obrotach, połączone z drżeniem silnika. Po 250.000km padła cewka, którą samodzielnie wymieniłem łącznie ze świecami. Łączny koszt, na oryginalnych częściach Motorcraft, to 250zł. I była to jak na razie jedyna awaria w trasie, ale samochód dowiózł mnie na 2 cylindrach do domu. Rozrząd wymieniany co 120.000km. Olej co 20.000km, 5W30. Do ok 200.000km nie brał w ogóle oleju (nie trzeba było dolewać ani razu na 20.000km. Przy 250.000km trzeba dolewać już z 1l na 20.000km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Focus / 100KM.

Rok / Przebieg: 2002r. / 255000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Andrzej 19.08.2017
Opinia:Silnik bardzo trwały ale nie lubi strasznie wilgoci bo zaczyna szwankować elektryka,po za tym tylko lać paliwo i jeździć.Ja osobiście regularnie dbam o serwis wymiany oleju filtrów a zwłaszcza filtr paliwa i do dziś zero problemów a najechane już 230tys.Spalanie to jego zmora zwłaszcza w mieście powyżej 10L na trasie 6 ale na gaz się nie zdecydowałem bo ten silnik nie specjalnie lubi gaz.Jak dla mnie jestem bardzo zadowolony z jego bezawaryjności i niskich kosztów utrzymania .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Focus/100KM

Rok / Przebieg: 2004/230tys

Śr. spalanie: 8 l/100km