Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 1.6 16V Zetec-SE 100KM (Sigma)

Wyświetleń: 19075
Silnik 1.6 16V Zetec-SE 100KM (Sigma)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 1.6 i 16V Zetec-SE o mocy 100-103KM miał zastosowanie w samochodach Ford Focus, Fiesta oraz Puma. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 160.000km jednak jest to zbyt duży okres i lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km co pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice, kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! Jeżeli jednak zdecydujemy się to trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacją luzów zaworowych co 20-30 tys/km. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne
  • mała awaryjność

-Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Zawory.

Silnik 1.6 16V Zetec-SE nie ma hydraulicznych zaworów- praktycznie nie są regulowane a jeżeli już to najwyżej przy przebiegu 150.000/km

LPG - w razie montażu instalacji LPG luzy zaworowe trzeba regulować co 20/30tys/km

Średnia (głosów 6):
(7.4)
Trwałość
7.7/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:51

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Fokus MK1 kombi x100 03.12.2019
Opinia:Ford Fokus 2003 1,6 benzyna .Posiadam auto od 8 lat zakupiłem go od 1 właściciela , który serwisował auto tylko w Fordzie. Przejechałem do tej pory 12500km. Po trasie spala jak jadę 90-95km 6l po mieście niestety i 12,4l. Silnik bezawaryjny ! 2 razy wymieniany rozrząd bez pompy wody , która nadal działa :)przez 100000km non stop pali sie pomarańczowy chack ale auto śmiga. Olej trzeba dolewać sukcesywnie ale to norma. Auto bardzo wygodne i sprytne świetne zawieszenie ale juz inne podzespoły poza silnikiem i alternatorem sie sypia i trzeba wymieniać :) akumulator oryginał Motorcraft Superstart 52Ah wytrzymał 12lat Wow !! i wszystko działa perfect .
Generalnie po
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Silnik sprawuje się świetnie i nigdy nie zawiódł i za każdym razem odpala bez zająknięcia
Wady:brak poza dolewkami oleju 0,5l na 2tyś km

Odmiana silnika: 100KM ZETEC SE

Rocznik: 2003

Przebieg: 245000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Focus 1 10.09.2019
Opinia:Silnik zrobił 498320 km bez remontu. Niestety auto idzie na złom,a silnik jeszcze na spokojnie by kilkanaście tysięcy km zrobił. Polecam
Spalanie ok.7/8l/100km
0,5L oleju/1000KM
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 100 KM

Rocznik / Przebieg: 1999 498000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Focus Zetec 1.623.08.2019
Opinia:Silnik niezniszczalny, pali maksymalnie 10l w miescie a średnio z 8.5l. Poza cewkami nic w nim się nie psuje przy regularnym serwisowaniu. Jak na 100km to silnik bardzo dynamiczny. Części tanie i dostępne więc silnik super łatwy do utrzymania.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 100km/1.6

Rocznik / Przebieg: 2001/170tys

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(2.7)

Odradzam!

Focus MK103.03.2019
Opinia:Ja niestety nie trafiłem za dobrze. W pierwszym silniku padł cylinder,w drugim bierze od groma oleju
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Zetec se 1,6 16v

Rocznik / Przebieg: 1999 / 280tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Max26.01.2018
Opinia:Focus 1.6 16V ZETEC-SE 100KM, 2002r. 255.000km. Silnik bezawaryjny, nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Osiągi, jak dla mnie, są OK. Drobne problemy: falowanie na wolnych obrotach, połączone z drżeniem silnika. Po 250.000km padła cewka, którą samodzielnie wymieniłem łącznie ze świecami. Łączny koszt, na oryginalnych częściach Motorcraft, to 250zł. I była to jak na razie jedyna awaria w trasie, ale samochód dowiózł mnie na 2 cylindrach do domu. Rozrząd wymieniany co 120.000km. Olej co 20.000km, 5W30. Do ok 200.000km nie brał w ogóle oleju (nie trzeba było dolewać ani razu na 20.000km. Przy 250.000km trzeba dolewać już z 1l na 20.000km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Focus / 100KM.

Rocznik / Przebieg: 2002r. / 255000

Średnie spalanie: 6.5 l/100km