Popularne na rynku

Silnik Ford 1.6 16V Zetec-SE 100KM-103KM Sigma-FY

36451
Silnik Ford 1.6 16V Zetec-SE 100KM-103KM Sigma-FY

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.6 16V Zetec-SE z rodziny Sigma o mocy 100-103KM miał zastosowanie w samochodach Ford Focus, Fiesta oraz Puma. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 160.000km jednak jest to zbyt duży okres i lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km co pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika.



Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice, kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! Jeżeli jednak zdecydujemy się to trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacją luzów zaworowych co 20-30 tys/km. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne
  • mała awaryjność

Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Zawory.

Silnik 1.6 16V Zetec-SE nie ma hydraulicznych zaworów- praktycznie nie są regulowane a jeżeli już to najwyżej przy przebiegu 150.000/km

LPG – w razie montażu instalacji LPG luzy zaworowe trzeba regulować co 20/30tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (7.9)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 1

Najbardziej awaryjna część

41%
14%
18%
5%
9%
5%
9%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

24.03.2024 Focus I hatchback
(8.3)
Opinia: Auto zakupione w salonie , pierwszy właściciel .Silnik bez poważniejszej awarii ( poza jednorazowo cewką i przewodem wys. napięcia ). 2 x wyciek płynu hydraulicznego ( sprzężone z układem hamulcowym, z okolic skrzyni biegów co prowadziło
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Generalnie nic się nie dzieje . Spala tyle ile podaję - styl jazdy spokojny , głównie w mieście - obecnie ok. 120 km/tydzień.
Wady: Jak na dzisiejsze czasy trochę za mała moc.
  • Silnik: 100KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
17.04.2023 Mazda 2 DY 1.6
(9.3)
Opinia: MAZDA 2 z silnikiem ZETEC-SE kupiłem ją z przebiegiem ( oficjalnym ) 170000 teraz ma 350000, założyłem instlację LPG-tech, porzadne wtryskiwacze - barrakuda. Przebieg pewnie był cofany auto z niemiec od handlarza. Musiałem od razu wymienic sprzęgło- ślizgało się i sonda lambda rozleciałą się
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: trwałość silnika, rozrząd to pasek i 1 rolka
Wady: trójnik wodny mogli wykonać z metalu, regulacja luzów zaworowych: szklanki bez podkładek - czyli trzeba wyciągać wałki rozrządu.
  • Silnik: FYJA 100KM LPG
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
26.03.2023 ford focus mk1
(7.7)
Opinia: Mam focusa mk1 polifta z 1.6 100km. Auto już ma 21 lat, kupiony używany więc nie wiadomo jak dbane ani jeżdzone było, więc silnik pali olej, ale głównie podczas stałej jazdy na wysokich obrotach (autostrada), ale nie objawia się to żadną usterką. Po prostu raz
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Małe spalanie przy spokojniej jeździe w trasie szybko się nagrzewa
Wady: brakuje troche mocy na autostradzie, ale co dziwnego, to tylko 100 koni pali olej
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.05.2022 Ford Focus MK1 Kombi Lift
(9.3)
Opinia: Mam Focusa MK1 od nowego, czyli 18 lat. Z dotychczasowych napraw, to przy przebiegu ponad 220 tys. km naprawa alternatora (wcześniej raz wymiana cewki i przewodów), naprawa zawieszenia z tyłu, ale często woził ciężkie materiały (kombi), raz pękł przewód klimatyzacji, dwa razy chłodnica dostała kamieniem.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie w trasie, bezawaryjność, niskie ceny części
Wady: Żeby poczuł moc, trzeba go wkręcić na wyższe obroty
  • Silnik: 100 KM benzyna Zetec-SE
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 246500
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
03.12.2019 Fokus MK1 kombi x100
(9.3)
Opinia: Ford Fokus 2003 1,6 benzyna .Posiadam auto od 8 lat zakupiłem go od 1 właściciela , który serwisował auto tylko w Fordzie. Przejechałem do tej pory 12500km. Po trasie spala jak jadę 90-95km 6l po mieście niestety i 12,4l. Silnik bezawaryjny ! 2 razy wymieniany
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik sprawuje się świetnie i nigdy nie zawiódł i za każdym razem odpala bez zająknięcia
Wady: brak poza dolewkami oleju 0,5l na 2tyś km
  • Silnik: 100KM ZETEC SE
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię