Silniki Ford - Silnik 1.4 i 16V Duratec

Wyświetleń: 6076
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.4 i 16V Duratec o mocy 80KM miał zastosowanie w samochodach firmy Ford Fiesta. Jednostka oparta na poprzedniej wersji Zetec. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona nie przysparzająca użytkownikom większych problemów do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 150.000km jednak jest to zbyt duży okres dlatego lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! W silnikach z LPG zanotowano poważne usterki  zaworów już przy przebiegach 50.000km. Jeżeli jednak się zdecydujemy trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

-Wady

  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(8.8)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

JACEK 15.10.2018
Opinia:Rowniez polecam dosyc dynamiczny ale spalanie nie jest małe 7-9 , przerobilen na gaz i jakos już smigam 30 tys nalotu, jak narazie nic sie nie dzieje, oleje co 10 tys km
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: 1.4 16v

Rok / Przebieg: 2006 / 151 tys km

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Waldek 06.09.2018
Opinia:Mam c maxa dwa lata z tym silnikiem, jazda 90 procent po mieście i pali 9-10 litrów, w trasie 7-7,5 litra.Zrobiłem 20tkm, i na razie bezawaryjny. Leję olej wg specyfikacji 5W30 castrol, i nie bierze nic oleju. Nie dawno założyłem lpg, i śmiga że hej.
Ogólnie jest to mój drugi ford, i mam zaufanie do tej marki.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: C max / 101km

Rok / Przebieg: 2007/ 203000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Łukasz16.02.2018
Opinia:Niezawodna jednostka tania w utrzymaniu
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Fusion 80km

Rok / Przebieg: 190000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Marek11.08.2017
Opinia:Silnik dobry mało problematyczny i tani w użytkowaniu,mały minusik to spalanie w mieście dochodzi do 9l.Sam silnik pracuje ładnie w miarę cicho i równo,przyspieszenie jak na Fiestę bardzo dobre.Cześci jest dużo i w przystępnych pieniądzach,każdy meches wymieni rozrząd a na niego trzeba uważać bo potrafi trzasnąć,ja wymieniłem zaraz po zakupie 180tys (to jego druga wymiana) i było widać na pasku już nierówności.Ja jestem zdowolony z tego silnika i moge polecić .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Fiesta/80KM

Rok / Przebieg: 2004/210tys

Śr. spalanie: 7.5 l/100km