Silniki Ford - Silnik 1.6 i 16V Duratec

Wyświetleń: 11037
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.6 i 16V Duratec o mocy 100KM miał zastosowanie w samochodach firmy Ford Fiesta oraz Focus. Silnik został wprowadzony do produkcji w 2004 roku wraz z nowym modelem Forda Focusa MK II i była to jednostka oparta na wersji Zetec. Silnik został poddany lekkiej modyfikacji ze względu na spełnienie norma spalin Euro4, między innymi zastosowano zamiast linki gazu tgzw. elektroniczny pedał potencjometru. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona nie przysparzająca użytkownikom większych problemów do najbardziej uciążliwych są awarie ceki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 150.000km jednak jest to zbyt duży okres więc lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km co pozwoli na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice i kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! W silnikach z LPG zanotowano poważne usterki zaworów już przy przebiegach 50.000km Jeżeli jednak zdecydujemy się trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

-Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja luzów zaworowych
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd -serwis zaleca wymianę paska co 150.000/km jednak zdarzają się przedwczesne zerwania i  lepiej interwał zmienić na 100.000/km !!!

Średnia (głosów 5):
(8.7)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
7.6/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Krzysztof11.11.2018
Opinia:Auto fajne dobrze się prowadzi , tylko te spalanie na poziomie 8 l autostrada przy prędkości 140km/h miasto na poziomie 10l . Kupiłem go z przebiegiem 174tyś teraz ma 200 tyś , wymieniłem łożysko z piastą przód prawa strona koszt czesci i robocizna 500 zł oraz cieknącą uszczelkę koło skrzyni biegów koszt z wymianą 200 zł . Olej wymiana co 15 tyś Castrol 5w30.
To mój drugi Focusik i jak benzyne to kupił bym jeszcze raz , pierwszy Mk1 przejechałem ponad 60 tyś przy 174 sprzedany bez awarii , tym Mk2 jadę dalej ma 200 tyś polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 1.6 16v 101km

Rok / Przebieg: 2006 200 tyś

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Damian26.04.2018
Opinia:Powiem tak spalanie zależy od nogi. Mi w trasie udało się spalić najmniej 6.0l/100 km i jestem w stanie jeszcze mniej spalić średnio. Przy normalnej dynamicznej jeździe to 7.5/8 l pośsie średnio.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 115 Ti VCT

Rok / Przebieg: 2005 / 126500

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

yogi16.01.2018
Opinia:toporek nie do zdarcia,pod warunkiem stosowania dobrego oleju i częstych wymian.
wada-głośny jak traktor.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Focus 1,6 100 km

Rok / Przebieg: 2011

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Szymon27.11.2017
Opinia:Napiszę krótko- silnik nie do zdarcia!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Focus II/100

Rok / Przebieg: 2010/136tys

Śr. spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Mariusz02.08.2017
Opinia:Gdyby nie spalanie to śmiało można powiedzieć że silniczek idealny,niestety spalanie to jego zmora średnio około 8-9l na trasie 7l a miast to 12-13L .Po za tym silni bardzo dobry mało awaryjny ale trzeba dbać czyli wymiany regularnie po za tym silnik nie lubi wilgoci,padają cewki i elektronika szwankuje.Pod względem jezdny silnik ładnie pracuje,równo w miarę cicho.części bardzo dużo w przystępnych cenach.Ja polecam po za spalaniem wszystko jest OK .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Ford Focus II/100KM

Rok / Przebieg: 2005r/270tys

Śr. spalanie: 8 l/100km