Silniki Ford - Silnik 1.8 16V Duratec-HE

Wyświetleń: 65232
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 15):
(7.4)
Trwałość
8.2/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
6.5/10
Głosy według opinii użytkowników:113

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 227

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 156

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Volvo V5024.01.2020
Opinia:posiadam volvo v50 z tym silnikiem, auto ma 270tys( 260tys na lpg !!) instalacja PRINS VSI z lubryfikacją zakładana w Niemczech, auto pali 8.5 litra gazu, silnik udany, bezawaryjny, bierze trochę oleju aczkolwiek są to śladowe ilości 0.5l/10tys bez żadnych dolewek,trzeba pamiętać o regulacji luzu zaworowego, który trzeba kasować ręcznie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:bezawaryjny

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 272tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Volvo V5024.01.2020
Opinia:posiadam volvo v50 z tym silnikiem, auto ma 270tys( 260tys na lpg !!) instalacja PRINS VSI z lubryfikacją zakładana w Niemczech, auto pali 8.5 litra gazu, silnik udany, bezawaryjny, bierze trochę oleju aczkolwiek są to śladowe ilości 0.5l/10tys bez żadnych dolewek,trzeba pamiętać o regulacji luzu zaworowego, który trzeba kasować ręcznie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:bezawaryjny

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 272tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

mondeo mkIII 1,8 125km LPG30.12.2019
Opinia:Dobry silnik. Nie wymaga kosztownej opieki, jedyne słabe punkty to regulator napięcia w altku (osprzęt) oraz wyrabiająca się ośka klap w dolocie: objaw to hałas przy rozrządzie. Koszt to 280zł części w ASO. Olej bierze ok.200ml/1000km po 17latach pracy, w tym na gazie 80tyś km. Żadna lubryfikacja nie jest potrzebna - tylko syfi dolot - dobry Gazman zamontuje wtryski w głowicy i hula jak tralala. Przerobiłem temat w dwóch mundkach z tym silnikiem i dobry Gazman to podstawa. Tani silnik, niezawodny, rozrząd dożywotni (niepotrzebnie wymieniłem przy 200kkm jak szukałem przyczyn hałasu przy rozrządzie - klapy to były). Z minusów to że za słaby w mundku mk3, sporo pali (średnio 9,8litra beny ok 11l gazu w trybie mieszanym 70% trasa), lubi zgubić zapłon mimo nowej elektryki świec (na benie również)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:tani w eksploatacji, niezawodny, świetnie pracuje z gazem pod warunkiem umiejętnego montażu i regulacji, po 17latach wciąż suchy jak pieprz
Wady:mało dynamiczny w mondeo, dużo pali jak na taką dynamikę i moc, klapy w dolocie, regulator napięcia mało trwały

Odmiana silnika: 125

Rocznik: 2003

Przebieg: 210000

Śr. spalanie: 9.8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Volvo V5020.08.2019
Opinia:mam taki silnik w volvo v50 2009 rok, auto ma przejechane 300tys z tego 200tys na gazie, nie bierze grama oleju, silnik bezawaryjny, pali 8.5 litra gazu przy normalnej jeździe, polecam super silnik !
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik / Przebieg: 2009/300tys

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

C-Max02.05.2019
Opinia:Mam taki w C-Max bardzo dobrze znosi gaz przy 180tyś km zjada olej ok 1l na 15tyś km. Często padają cewki zapłonowe ale to nie duży koszt i można wymieniać samemu. Tak przez 7 lat eksploatacji nic się nie dzieje.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik / Przebieg: 2005/185000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km