Silniki Ford - Silnik 1.8 16V Duratec-HE

Wyświetleń: 69909
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 14):
(7.3)
Trwałość
8.1/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
6.4/10
Głosy według opinii użytkowników:113

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 242

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 161

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Volvo V5024.01.2020
Opinia:posiadam volvo v50 z tym silnikiem, auto ma 270tys( 260tys na lpg !!) instalacja PRINS VSI z lubryfikacją zakładana w Niemczech, auto pali 8.5 litra gazu, silnik udany, bezawaryjny, bierze trochę oleju aczkolwiek są to śladowe ilości 0.5l/10tys bez żadnych dolewek,trzeba pamiętać o regulacji luzu zaworowego, który trzeba kasować ręcznie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:bezawaryjny

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 272tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

mondeo mkIII 1,8 125km LPG30.12.2019
Opinia:Dobry silnik. Nie wymaga kosztownej opieki, jedyne słabe punkty to regulator napięcia w altku (osprzęt) oraz wyrabiająca się ośka klap w dolocie: objaw to hałas przy rozrządzie. Koszt to 280zł części w ASO. Olej bierze ok.200ml/1000km po 17latach pracy, w tym na gazie 80tyś km. Żadna lubryfikacja nie jest potrzebna - tylko syfi dolot - dobry Gazman zamontuje wtryski w głowicy i hula jak tralala. Przerobiłem temat w dwóch mundkach z tym silnikiem i dobry Gazman to podstawa. Tani silnik, niezawodny, rozrząd dożywotni (niepotrzebnie wymieniłem przy 200kkm jak szukałem przyczyn hałasu przy rozrządzie - klapy to były). Z minusów to że za słaby w mundku mk3, sporo pali (średnio 9,8litra beny ok 11l gazu w trybie mieszanym 70% trasa), lubi zgubić zapłon mimo nowej elektryki świec (na benie również)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:tani w eksploatacji, niezawodny, świetnie pracuje z gazem pod warunkiem umiejętnego montażu i regulacji, po 17latach wciąż suchy jak pieprz
Wady:mało dynamiczny w mondeo, dużo pali jak na taką dynamikę i moc, klapy w dolocie, regulator napięcia mało trwały

Odmiana silnika: 125

Rocznik: 2003

Przebieg: 210000

Śr. spalanie: 9.8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Volvo V5020.08.2019
Opinia:mam taki silnik w volvo v50 2009 rok, auto ma przejechane 300tys z tego 200tys na gazie, nie bierze grama oleju, silnik bezawaryjny, pali 8.5 litra gazu przy normalnej jeździe, polecam super silnik !
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik / Przebieg: 2009/300tys

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

C-Max02.05.2019
Opinia:Mam taki w C-Max bardzo dobrze znosi gaz przy 180tyś km zjada olej ok 1l na 15tyś km. Często padają cewki zapłonowe ale to nie duży koszt i można wymieniać samemu. Tak przez 7 lat eksploatacji nic się nie dzieje.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik / Przebieg: 2005/185000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Ford Mondeo MK320.02.2019
Opinia:Nie taki diabeł straszny jak go malują. Pomijając, nieco drogie części dotyczące bezpośredniego układu wtryskowego, jego utrzymanie nie jest tak kosztowne (sporo części pasuje ze "zwykłego" 1.8). Silnik okazuje się być nawet dynamiczny (chociaż to zapewne za sprawą 6-biegowej skrzyni) i nieco mniej łakomy na paliwo niż odmiana z pośrednim wtryskiem.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 130KM SCi

Rocznik / Przebieg: 2005 / 122000

Średnie spalanie: 8.3 l/100km