Silniki Ford - Silnik 1.8 16V Duratec-HE

Wyświetleń: 46679
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 11):
(7.0)
Trwałość
7.6/10
Utrzymanie
6.9/10
Dynamika
6.6/10
Głosy według opinii użytkowników:83

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 182

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 124

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

C-Max02.05.2019
Opinia:Mam taki w C-Max bardzo dobrze znosi gaz przy 180tyś km zjada olej ok 1l na 15tyś km. Często padają cewki zapłonowe ale to nie duży koszt i można wymieniać samemu. Tak przez 7 lat eksploatacji nic się nie dzieje.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik / Przebieg: 2005/185000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Ford Mondeo MK320.02.2019
Opinia:Nie taki diabeł straszny jak go malują. Pomijając, nieco drogie części dotyczące bezpośredniego układu wtryskowego, jego utrzymanie nie jest tak kosztowne (sporo części pasuje ze "zwykłego" 1.8). Silnik okazuje się być nawet dynamiczny (chociaż to zapewne za sprawą 6-biegowej skrzyni) i nieco mniej łakomy na paliwo niż odmiana z pośrednim wtryskiem.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 130KM SCi

Rocznik / Przebieg: 2005 / 122000

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Fordo mondeo mk315.01.2019
Opinia:Mondeo mk3. Powyżej 200tys. Wciąga olej w ilościach 1l na 1000km, w dodatku wystąpił problem z egr ale po wyczyszczeniu było ok. Uwaga na padającą cewkę zapłonową - uszkodzona potrafi objawiać się niedziałającym prędkościomierzem
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 125

Rocznik / Przebieg: 2001/ 221 tys.

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Dominik25.09.2018
Opinia:Silnik głośny, paliwożerny i jak na swoją pojemność mało dynamiczny (osiągi te same co w 1.6 z mojego poprzedniego Megane II). Duże wibracje na biegu jałowym. Jedyne zalety to bezawaryjność i bezobsługowa eksploatacja. Pomimo sporego przebiegu nie bierze jeszcze oleju (zalewam Total 5W40).
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: Focus Turnier / 125KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 210000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

michal21.09.2018
Opinia:Auto posiadam od przebiegu 160000 obecnie 210000 czyli 50tys w 3 lata. Silnik wydaje sie malo dynamiczy, w zestawieniu ze skrzynia 5 biegowa wyraznie brakuje 6 biegu, jest po prostu glosno. Bierze duzo oleju ok 1l na 2000km. 5w30. Wymiana pierscieni i inne czynnosci nie dla kazdego mechanika. Silnik na lancuszku ale co z tego ze moze i trwaly jak nie jest fajny.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik / Przebieg: 2004 / 210000

Średnie spalanie: 9 l/100km