Silniki Ford - Silnik 1.8 16V Duratec-HE

Wyświetleń: 32630
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 8):
(6.9)
Trwałość
7.9/10
Utrzymanie
6.6/10
Dynamika
6.3/10
Głosy według opinii użytkowników:62

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 156

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 81

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Dominik25.09.2018
Opinia:Silnik głośny, paliwożerny i jak na swoją pojemność mało dynamiczny (osiągi te same co w 1.6 z mojego poprzedniego Megane II). Duże wibracje na biegu jałowym. Jedyne zalety to bezawaryjność i bezobsługowa eksploatacja. Pomimo sporego przebiegu nie bierze jeszcze oleju (zalewam Total 5W40).
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Model / Moc: Focus Turnier / 125KM

Rok / Przebieg: 2009 / 210000

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

michal21.09.2018
Opinia:Auto posiadam od przebiegu 160000 obecnie 210000 czyli 50tys w 3 lata. Silnik wydaje sie malo dynamiczy, w zestawieniu ze skrzynia 5 biegowa wyraznie brakuje 6 biegu, jest po prostu glosno. Bierze duzo oleju ok 1l na 2000km. 5w30. Wymiana pierscieni i inne czynnosci nie dla kazdego mechanika. Silnik na lancuszku ale co z tego ze moze i trwaly jak nie jest fajny.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
4.0/10

Model / Moc: 120

Rok / Przebieg: 2004 / 210000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Faber29.08.2018
Opinia:Mam ten silnik (1,8 125 PS) w Fordzie Mondeo mk3. Zrobiłem 100 tys km, od 80 do 180 tys km. Silnik bezawaryjny, wymieniam tylko olej co 10 tys km syntetyczny 5W40 i filtr oleju i powietrza. Przez cały rok nie dolewam ani kropli oleju, mój nie bierze!!! Nie był na hamowni ale na autostradzie bez problemu osiągnął 200km/h. Czasem na 3 biegu kręcę go do czerwonego pola na obrotomierzu. Jestem ciekaw ile on jeszcze wytrzyma, rok produkcji 2002, jeżdżę codziennie w każdych warunkach. Oczywiście woli dłuższe trasy i lato niż miasto zimą, zimą w mieście pali najwięcej 9l.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Ford Mondeo mk3

Rok / Przebieg: 2002 180 tys km

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Paweł25.06.2018
Opinia:Mam to w volvo V50 i nie polecam. Po przebiegu 200k zaczyna brać olej w dużych ilościach. Nawet 1,5 litra na 1000 km. Winne temu są pierścienie na tłokach i uszczelniacze zaworów. Koszt remontu to nawet 3000 zł.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: V50/125

Rok / Przebieg: 2006

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Patryk 13.02.2018
Opinia:Witam. Posiadam takie cacko a mianowicie forda focus mk2 z własnie tym silnikiem. Zrobilem nim 20 tys km od 130 do 150 tys km i powiem ze jestem bardzo zadowolony w trasie (90/100 km/h) bez problemu do osiągnięcia 6.5 litra . W mieście okolu 8,5-9,5 .Wymieniłem świece olej filtry i nie ma z nim większych problemów. Dynamika wedlug mnie wystarczająca 0-100km/h 10 s .jedyny minus to trochę krótka skrzynia bo 5 biegowa i przy 140 km/h na autostradzie juz pali sporo ale ja akurat jeżdżę głownie po drogach miedzy miastowych a nie autostradach wiec do takiego zastosowania polecam. Az sie nie opłaca gazu montować bo naprawdę nie duzo pali w trasie przy rozsądnej jedzie
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Ford focus mk2 1.8 125 koni

Rok / Przebieg: 2006 151 tys km

Śr. spalanie: 7 l/100km