Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 1.8 16V Duratec 120/125KM (HE)

Wyświetleń: 78254
Silnik 1.8 16V Duratec 120/125KM (HE)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 1.8 Duratec 125KM jest rozwinięciem starszej konstrukcji Zetec i miał zastosowanie w modelach Ford Focus, C-MAX oraz Mondeo. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnika szesnastozaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem na łańcuchu. Silnik nie specjalnie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to należy pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Koszty serwisu tej jednostki nie są wygórowane ale trzeba pamiętać o regularnych wymianach olejów i filtrów Ford zaleca co 20.000km. Użytkownicy radzą zmniejszenia interwału do 10.000km  max 15.000km i ważne aby lać olej odpowiedniej specyfikacji zalecanej przez serwis. Jeżeli zastosujemy się do zaleceń serwisu spokojnie możemy osiągać wynik 500 .tyś/km bez większych napraw. Spalanie 1.8 /125KM jest uzależniona od stylu jazdy jednak trzeba przyjąć że silnik średnio pali około 8L na 100KM.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo wytrzymała jednostka
  • mało awaryjna
  • dostępność części

-Wady

  • drogi serwis LPG związany z regulacją luzów zaworowych (koszty dochodzą do 1000 zł)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 19):
(7.6)
Trwałość
8.2/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
6.8/10
Głosy według opinii użytkowników:154

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 265

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 176

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Mondeo Mk3 2003 (Przed liftingiem)29.07.2020
Opinia:Posiadałem Mondeo Mk3 z tym silnikiem w wersji 125KM, zamonotowałem do niego instalację LPG, nie miałem przez dwa lata problemów w tym silnikiem. Wymiana oleju i filtrów co 10 tysięcy km. Padł mi tylko termostat ale to przecież nie silnik tylko osprzęt ;), na moje z dynamiką jest ok jeśli jeździmy sami lub w dwójkę,zapakowanie 5 osób do Mondziaka wiąże się z odczuwalną utratą dynamiki. O klimatyzacji nie wspomnę, po włączeniu jej to już totalny muł, nawet jeśli jedziemy sami, choć chłodzi jak na biegunie więc wygoda jest ;p Ogólnie polecam, bardzo cichy jest ten silnik. Średnie spalanie zależy od stylu jazdy (jak zawsze) . Najmniej udało mi się spalić 6,9/100km LPG (Max 70-80 km/h), najwięcej 13/100km LPG (Jazda po mieście i ciągłe wkręcanie na wysokie obroty)
Mi średnio palił 10-10,5l/100km LPG powiedzmy, mojej siostrze (ponieważ jej odsprzedałem to auto) 9l/100km LPG
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Kultura pracy (Cichy) Koszt utrzymania Awaryjność W trasy w sam raz
Wady:Wysokie obroty dla odpowiedniej dynamiki (zwłaszcza przy włączonej klimatyzacji)

Odmiana silnika: 125KM

Rocznik: 2003

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Volvo V5021.07.2020
Opinia:silnik w volvo v50, instalacja stag, silnik nie bierze grama oleju !!! przebieg 450tys km, idealny silnik i bezawaryjny
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bezawaryjny

Odmiana silnika: 125KM/1.8

Rocznik: 2009

Przebieg: 450tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Focus mk2 12.05.2020
Opinia:Kupiłem i już żałuję. Olej dosłownie pali jak benzynę. Trzymać się z daleka
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Wady:Żarłoczny na olej, klapy kolektora, cewki

Odmiana silnika: 1.8 125km

Rocznik: 2008

Przebieg: 147000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Volvo V5003.05.2020
Opinia:super silnik ! 400tys przebiegu i chodzi jak zegarek.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:spalanie utrzymanie

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 410tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

mondeo mk3 200515.04.2020
Opinia:mondeo mk3 2005 założony gaz zenit pro przy 120000km teraz 322000km, wszędzie piszą, że niepolecany do gazu-prawda ale tylko jeśli jest źle ustawiona instalacja tak miałem na początku same kłopoty, złe luzy zaworowe, aż trafiłem na prawdziwy zakład co wiedział jak ustawić forda i od 150kk zero problemów, konieczny dotrysk benzyny inaczej luzy często będą do poprawy, auto wrażliwe na części zamienne, świece tylko motorcafta, kable też, amortyzatory oryginalne bo sachs to słaby zamiennik, dwumasa jest tu w benzynie wymieniłem po 220000km za 2,5tyś pln, ogólnie auto nie do zajechania jeśli o nie dbasz, spalanie 9l gazu + 1l benzyny
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:cicha praca, nie dolewam oleju wymiana co 20k, do spokojnej jazdy wystarcza do szybszej potrzebne obroty3,5k, tanie części zamienne
Wady:konieczna regulacja luzów zaworowych jeśli masz gaz co ok. 40kk lub jak pojawią się objawy np. spadające obroty na biegu jałowym, cena 600-900pln zależy od zakładu i zakresu regulacji, reszta to drobiazgi palące się żarówki z tyłu, awaria sprężarki klimy raz na 280kk to chyba ok

Odmiana silnika: 1.8 125KM

Rocznik: 2005

Przebieg: 322000

Śr. spalanie: 9 l/100km