Silniki Ford - Silnik 1.8 16V Zetec

Wyświetleń: 4113
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.8 i 16V Zetec o mocy 105KM, 115KM oraz 130KM miał zastosowanie Fordach Focus oraz Mondeo. Konstrukcja DOHC z dwoma walkami rozrządu, aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym i hydraulicznymi popychaczami zaworów. W 1995 roku silnik został poddany modyfikacji. Zastosowano plastikowy kolektor dolotowy i system recyrkulacji spalin EGR, dodatkowo popychacze zostały zmienione na mechaniczne z płytkami, zmodyfikowano pompę oleju i wydłużone korbowody. Silnik nie jest zalecany do instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to trzeba pilnować regulacji zaworów lub montować  instalację z lubrifikacją. Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie świec zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, w modelach segmentu D-Mondeo dochodzi do 14L/100km!!! Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • tani w eksploatacji
  • dostępność części

-Wady

  • paliwożerna / benzyna
  • regulacja luzów zaworowych
  • awarie świec zapłonowych
  • awarie termostatu
  • awarie silnika krokowego
  • zużycie kabli wysokiego napięcia

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(7.0)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Bartek05.06.2017
Opinia:Mam ten silnik w Fordzie Focus mk 1 (2000). Bardzo dobry silnik, niezawodny. Olej wymieniam raz do roku lub max 15 tys km, na ogół ok 10 tys km. Przebieg silnika to najprawdopodobniej 250 tys i rośnie (możliwe że licznik był w aucie cofany więc może być ok 300 tys), oleju nie bierze. Wymieniany tylko: rozrząd, pasek osprzętu, obudowa termostatu, cewka zapłonowa, świece, osłona paka rozrządu, filtry). Największa wada silnika to spalanie w mieście dochodzi w korkach w zimie do 12,5 l/100km, w trasie 7,5-8,5 w zależności od stylu jazdy, ale poniżej 7,5 l/100km nie da się zejść chyba że nie przekracza się 90 km/h na 5 biegu..... Ogólnie polecam ten silnik, jak wymienia się olej, filtry i świece raczej nie zawiedzie.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Ford Focus mk 1 , 1.8 115 KM

Rok / Przebieg: 2000 250 tys km

Śr. spalanie: 10 l/100km