Silniki Ford - Silnik 2.0 16V Zetec

Wyświetleń: 4233
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 2.0 16V Zetec o mocy od 124KM, 132KM, 136KM, 173KM oraz 215KM miał zastosowanie Fordach Focus i Mondeo. Konstrukcja DOHC z dwoma walkami rozrządu, aluminiową pokrywą zaworów, aluminiowym kolektorze dolotowym i hydraulicznymi popychaczami zaworów. W 1995 roku silnik został poddany modyfikacji i zastosowano plastikowy kolektor dolotowy oraz system recyrkulacji spalin EGR. Dodatkowo popychacze zostały zmienione na mechaniczne z płytkami, zmodyfikowano pompę oleju i wydłużone korbowody. Jednostka bardzo udana i sprawdzona, nieprzysparzająca użytkownikom większych problemów, do najbardziej uciążliwych należą awarie świecy zapłonowej, przewodów wysokiego napięcia, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo. W modelach segmentu D-Mondeo dochodzi do 14L/100km!!! Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, odpowiednio serwisować bezproblemowo uzyskamy przebieg 500tys/km!!! Podsumowując możemy stwierdzić, że silnik 2.0 16V Zetec jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo trwała jednostka
  • tani w eksploatacji
  • dostępność części

-Wady

  • paliwożerna / benzyna
  • awarie świec zapłonowych
  • awarie silnika krokowego
  • zużycie kabli wysokiego napięcia

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Wersja -Duratec RS o mocy215 KM w Focusa RS.
Wersja- Zetec o mocy 173KM Focusie ST170, powstała przy współpracy z firmą Cosworth w której zastosowano zmienne fazy rozrządu (VCT)

Średnia (głosów 2):
(6.7)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Adam17.07.2018
Opinia:9/10 za trwałość z powodu przepustnicy i później nieszczelnego przewodu podciśnienia. Tylko z tym miałem problem. Trzeba było co jakiś czas wyczyścić. A przypuszczam że gdybym znalazł wcześniej nieszczelność przewodu nie byłoby kłopotu z czyszczeniem.
Dynamika jak do Focusa MK1 co najmniej wystarczająca. Auto fajnie przyspieszało w zasadzie na każdym biegu. Brakowało 6tki - w trasie byłaby bardzo przydatna. Spalanie od 6.2 na dłuższej ekonomicznej trasie do 12 dynamicznie w mieście. Przy 280 000km ani 50tki oleju pomiędzy przeglądami. Moim zdaniem bardzo dobry trwały silnik. U mnie bez LPG - naczytałem się że nie lubi i nie zakładałem. Samochód sprzedałem z powodu rdzy i niewystarczającego rozmiaru, silnika aż było żal a przełożyć się nie dało :)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Focus MK1

Rok / Przebieg: 2000/280000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.3)

Odradzam!

Lulek14.10.2017
Opinia:Dobre osiągi a po za tym wysoki koszty użytkowania,bardzo paliwożerna jednostka,koszty serwisu duże bo ciągle coś mu dolegało.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Mondeo MK2 132KM

Rok / Przebieg: 2000 r 230 tys

Śr. spalanie: 11 l/100km