Silniki Ford - Silnik 2.5 V6 Duratec

Wyświetleń: 7557
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 2.5 V6  Duratec o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach marki Ford S-Max, Mondeo, Galaxy. Silnika z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek, najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo. Najlepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Silnik współpracujący ze złej klasy instalacją może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 2.5V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • duże przebiegi bez większych awarii

-Wady

  • uwaga na złej jakości paliwo
  • awarie pompy paliwa
  • rozpadające się pompy wody
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie klapek dolotowych
  • wysokie spalanie
  • droga instalacja LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Adam26.06.2018
Opinia:Silnik dobry, awaria miałem 2 . Jedna była skutkiem 1
A zaczęło sie brakiem mocy , zatkał się jeden z katalizatorów co skutkowało urwanie szpiłek z kolektora
Koszt naprawy łącznie 500zl wiec nie było tragedii, brak wkładu w katalizatorze spowodowało ze autko ma większego kupa ? czuć te 170 kucy
Spalanie niestety nie jest małe na trasie spokojna jazda do 90km udalo sie zejść na 7.5l oczywiście skrzynia 6
Miasto nawet 14 jak się mocno depcze od świateł
Średnio wychodzi mi 12 bo za miastem niestety ale wolno nie jezdze .
Ogólnie polecam można oczywiście go zagazować ale mi jakoś szkoda było.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Mondeo/170

Rok / Przebieg: 2005/177000

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Andrzej17.05.2017
Opinia:Silnik można powiedzieć nie do zdarcia. Ponad 340.000 km. i nic się nie dzieje. Oleju nie ubywa nic. Silnik pięknie brzmi. Wada - w mieście zbyt szybko łamie ograniczenia prędkości. No i w mieście duże spalanie. Ciężki jest też dostęp do trzech świec w drugiej połowie silnika. Ogólnie polecam ten silnik - bardzo dobry. Oceniam na 4+
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Mondeo 170KM

Rok / Przebieg: 2000r. , 340.000km

Śr. spalanie: 16 l/100km