Grupa Volkswagen - Silnik 1.2 8V TSI / TFSI EA111

Wyświetleń: 9556
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI został wprowadzony na rynek w 2009 roku wraz z  VW Polo V i miał zastosowanie w samochodach klasy kompakt i mniejszych. Jednostka nowoczesna 8-zaworowa z jednym wałkiem. Blok wykonany z aluminium z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik musimy podzielić na dwie wersje pierwsza EA111 od 2009-2012r  8V-zaworowa z rozrządem opartym na łańcuchu oraz druga wersja EA211 od 2012r 16V-zaworowa z rozrządem opartym na pasku.To dwie znaczące różnice aczkolwiek jest ich więcej! Konstrukcja początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak - rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika serwisanci zalecają jego sprawdzenie i ewentualną wymianę przy 100 tys/km. Kolejnymi poważnymi problemami są awarie uszczelki pod głowicą jak również duży ubytek oleju. Problematyczne jest sterowaniem co przekładało się na złą pracę silnika, która czasami doprowadzała do wypalania tłoka !!! Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę która jest dosyć awaryjna (zacinający się zawór). Co do kultury pracy jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany lecz przy złym użytkowaniu może przysporzyć sporo problemów co przełoży się na nie małe wydatki. Jeżeli mielibyśmy zainteresować się autem z tą jednostką to zdecydowanie po modernizacji  w wersji 16-zaworowej od 2012r z oznaczeniem EA211 w którym zostało wyeliminowane wiele przypadłości z wersji poprzedniej.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą
  • problemy z turbiną- zacinający się zawór

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

#####################################################################################

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 - układ rozrządu napędza łańcuch  

UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!

Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok  zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

 

 

Średnia (głosów 6):
(7.9)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
8.5/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:42

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

Octavia10.01.2019
Opinia:problem z turbina i łańcuch -.bardzo dobra wydajność ale z dużymi problemami
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 105

Rocznik / Przebieg: 78000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomek11.12.2017
Opinia:Silnik jest bardzo cichy (na wolnych obrotach praktycznie niesłyszalny), elastyczny, dynamiczny, 10.5 sekundy do setki w Golfie to dobry wynik, spalanie 6.5 l/100km po Warszawie, 8l/100km na gazie (dedykowana do tego silnika instalacja Vialle). Największą jego zaletą jest prostota obsługi - filtr oleju jest od góry z przodu, świece są z przodu, kable wysokiego napięcia, cewka, turbina, pompa wysokiego ciśnienia - wszystko jest łatwo dostępne. To wszystko można wymienić bez najmniejszego problemu.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Golf VI / 105KM

Rocznik / Przebieg: 2010 / 144tys. km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Dan03.10.2017
Opinia:Skoda Roomster 1,2 86KM 160Nm silnik daje radę. Wyjazdy na wakacje ze wszystkim w samochodzie, a spalanie średnie z autostrad i dróg lokalnych 5,8. Można zejść do 5,5 przy jeździe bez układu nerwowego lub do 12,5 przy korkach i później pisku opon na 3(!) biegu. Nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że da radę. 2 akcje serwisowe podkładka pod turbo i łańcuch. Auto od nowości, co 12-15kkm zmiana oleju. Oleju nie bierze, wbrew obiegowym opinią. Dynamiką powala moje drugie auto wolnossące o podobnej mocy. Kolejna obiegowa opinia, że LPG nie podejdzie. Podejdzie. VI generacji instalacje, są dedykowane całej rodzinie TSI, jak również GDI i T-GDI i innym z wtryskiem bezpośrednim. Pracują tylko wtryskiwacze benzynowe na gazie. Skoda montuje niższą generację i stosuje dotrysk benzyny celem "ochrony wtryskiwaczy". Silniki z grupy TSI jaki i podobne im to fajne rozwiązanie, ale mam wrażenie czytając i słysząc opowieści mechaników i użytkowników klient jest obecnie laboratorium doświadczalnym dla koncernów samochodowych. Wypuszczają niedopracowane technologie i za nasze pieniądze później je ew. rozwijają. Kiedyś nie do pomyślenia, obecnie standard. Ale silnik przynajmniej mój jak na razie działa bez problemu. Auto zresztą też.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Roomster/86KM

Rocznik / Przebieg: 2010/118kkm

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

ja18.04.2017
Opinia:W dalszym ciągu spisuje się fajnie. Spalanie zajefajne. Nie mniej jednak cena bez upustów za wysoka. Wnętrze (wykończenie) trochę biedne.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: rapid/110km

Rocznik / Przebieg: 2016/25000

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(3.7)

Odradzam!

Jacek15.01.2017
Opinia:W seacie Toledo...jeżeli chodzi o hałas to może spokojnie konkurować z traktorami ursus z lat 70-ych. Wyprzedzanie jest możliwe, ale furmanek (z jednym koniem). Polecam osobom z utrata słuchu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 105

Rocznik / Przebieg: 2015/42000

Średnie spalanie: 5.20 l/100km