Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.2 8V TSI 105KM (EA111)

Wyświetleń: 13068
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 105KM został wprowadzony na rynek w 2009 roku wraz z  VW Polo V i miał zastosowanie w samochodach klasy kompakt i mniejszych. Jednostka nowoczesna 8-zaworowa z jednym wałkiem. Blok wykonany z aluminium z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik musimy podzielić na dwie wersje pierwsza EA111 od 2009-2012r  8V-zaworowa z rozrządem opartym na łańcuchu oraz druga wersja EA211 od 2012r 16V-zaworowa z rozrządem opartym na pasku.To dwie znaczące różnice aczkolwiek jest ich więcej! Konstrukcja początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak - rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika serwisanci zalecają jego sprawdzenie i ewentualną wymianę przy 100 tys/km. Kolejnymi poważnymi problemami są awarie uszczelki pod głowicą jak również duży ubytek oleju. Problematyczne jest sterowaniem co przekładało się na złą pracę silnika, która czasami doprowadzała do wypalania tłoka !!! Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę która jest dosyć awaryjna (zacinający się zawór). Co do kultury pracy jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany lecz przy złym użytkowaniu może przysporzyć sporo problemów co przełoży się na nie małe wydatki. Jeżeli mielibyśmy zainteresować się autem z tą jednostką to zdecydowanie po modernizacji  w wersji 16-zaworowej od 2012r z oznaczeniem EA211 w którym zostało wyeliminowane wiele przypadłości z wersji poprzedniej.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą
  • problemy z turbiną- zacinający się zawór

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

#####################################################################################

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 - układ rozrządu napędza łańcuch  

UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!

Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok  zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

 

 

Średnia (głosów 5):
(7.9)
Trwałość
7.2/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
7.8/10
Głosy według opinii użytkowników:32

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

Octavia10.01.2019
Opinia:problem z turbina i łańcuch -.bardzo dobra wydajność ale z dużymi problemami
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 105

Rocznik / Przebieg: 78000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomek11.12.2017
Opinia:Silnik jest bardzo cichy (na wolnych obrotach praktycznie niesłyszalny), elastyczny, dynamiczny, 10.5 sekundy do setki w Golfie to dobry wynik, spalanie 6.5 l/100km po Warszawie, 8l/100km na gazie (dedykowana do tego silnika instalacja Vialle). Największą jego zaletą jest prostota obsługi - filtr oleju jest od góry z przodu, świece są z przodu, kable wysokiego napięcia, cewka, turbina, pompa wysokiego ciśnienia - wszystko jest łatwo dostępne. To wszystko można wymienić bez najmniejszego problemu.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Golf VI / 105KM

Rocznik / Przebieg: 2010 / 144tys. km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

ja18.04.2017
Opinia:W dalszym ciągu spisuje się fajnie. Spalanie zajefajne. Nie mniej jednak cena bez upustów za wysoka. Wnętrze (wykończenie) trochę biedne.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: rapid/110km

Rocznik / Przebieg: 2016/25000

Średnie spalanie: 5.3 l/100km

Średnia:
(3.7)

Odradzam!

Jacek15.01.2017
Opinia:W seacie Toledo...jeżeli chodzi o hałas to może spokojnie konkurować z traktorami ursus z lat 70-ych. Wyprzedzanie jest możliwe, ale furmanek (z jednym koniem). Polecam osobom z utrata słuchu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: 105

Rocznik / Przebieg: 2015/42000

Średnie spalanie: 5.20 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

ja05.12.2016
Opinia:Fajnie śmiga ale w najtańszej wersji wnętrze nie jest najlepsze
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Rapid max/110 km

Rocznik / Przebieg: 2016/1800

Średnie spalanie: 5.15 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)