Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.4 16V MPI 75KM

Wyświetleń: 24993
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 16V MPI o mocy 75KM to konstrukcja niemiecka 16-zaworowa, bardziej zaawansowana i mniej awaryjna niż jej poprzedniczka 8-zaworowa z Czech. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z przepustnicą, elektryką -cewki oraz kable. Jednak najbardziej uciążliwą jest awaria czujnika położenia wału, która odznacza się falowaniem obrotów oraz nie równą pracą silnika. Kolejnym minusem jest kosztowna wymiana rozrządu ponad 1000zł !!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Na plus trzeba zaliczyć dobra kulturę pracy silnika oraz przyzwoity poziom spalania gdzie na trasie można osiągnąć wynik poniżej 6L a w  mieście maksymalnie do 9!!! Podsumowując tą jednostkę możemy śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów a co za tym idzie koszty użytkowania nie są wysokie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • tanie naprawy
  • dostępność części
  • niski spalanie
  • łatwość montażu gazu.

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • usterka przepustnicy
  • awarie elektryki-cewki kable
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 8):
(7.4)
Trwałość
7.6/10
Utrzymanie
7.9/10
Dynamika
6.6/10
Głosy według opinii użytkowników:62

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 82

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.7)

Odradzam!

TomEk27.01.2018
Opinia:Witam ja osobiście odradzam ten silnik jest bardzo słaby dużo pali szczególnie problemy są zima i tu chodzi o tą słynną zamarzająca odmę która daje w kość już poniżej -5 można zatrzeć motor. a chyba każdy by chciał ażeby zimą jego autko było niezawodne. problem zlikwidowali dopiero po 2003r. poza tym drogi rozrząd. kultura pracy motoru średnia jazda powyżej 100km/h wiąże się z jeszcze większym spalaniem. silnik nadaje się do zagazowania ze względu na spalanie.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: golf

Rocznik / Przebieg: 2000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Kasia25.01.2018
Opinia:polecam silnik, oszczędny - miasto 6,2l, trasa - zdarzyło się i 4,5l. Jeżdzę już 5 lat i jestem zadowolona.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: vw polo 1.4/ 85KM

Rocznik / Przebieg: 2013 70000

Średnie spalanie: 5.6 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Draek08.01.2017
Opinia:Silnik godny polecenia,spisuje sie idealnie praktycznie można powiedzieć ze jest bezawaryjny.Mam go w Polowce od 4 lat i po za drobiazgami takim jak kable i cewki nie było nic robione tylko leje i jeżdże.Spalanie jest niskie na poziomie 7L średnio miasto i trasa nie oszczędzam a auto zbiera się bardzo przyzwoicie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: VWPolo/75KM

Rocznik / Przebieg: 2004/190

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe