Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.8T 20V 150KM

Wyświetleń: 17333
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.8 20V Turbo o mocacy 150KM  to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w autach segmentu C oraz D marek Audi, VW, Skoda oraz Seat. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym oraz szerokim wachlarzem mocy przez co można było go montować w ciężkich odmianach aut segmentu D w wersjach sedan oraz kombi np. takich jak Audi A6. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek model z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys/km, najczęstszą przyczyna mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów z ich naprawą, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

-Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

 Silnik 1.8 20V Turbo o mocy 150KM- występuję z następującymi kodami AGU  AQA  ARZ  ARX 

Średnia (głosów 11):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.4/10
Dynamika
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:81

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 52

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Octavia14.07.2019
Opinia:Posiadam wersje AUM czyli 180KM po kastracji na 150KM. Obecny przebieg 325tys km. Samochód jeździ na LPG od ponad 120tys km. Spalanie oleju 1l na 100tys km więc prawie nic.. Wymienione 2 cewki. Łańcuszek jak na razie oryginalny. Silnik rozpędza Octavię w 8.5s do 100 i max jeździ 220km/h. Spalanie od 9 w trasie do 11 na autostradzie - do 150. Powyżej spalanie oczywiście rosnie. Ostatni trwały i mocny silnik grupy VW. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 150/AUM

Rocznik / Przebieg: 2002/325000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Octavia14.07.2019
Opinia:Posiadam wersje AUM czyli 180KM po kastracji na 150KM. Obecny przebieg 325tys km. Samochód jeździ na LPG od ponad 120tys km. Spalanie oleju 1l na 100tys km więc prawie nic.. Wymienione 2 cewki. Łańcuszek jak na razie oryginalny. Silnik rozpędza Octavię w 8.5s do 100 i max jeździ 220km/h. Spalanie od 9 w trasie do 11 na autostradzie - do 150. Powyżej spalanie oczywiście rosnie. Ostatni trwały i mocny silnik grupy VW. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 150/AUM

Rocznik / Przebieg: 2002/325000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Skoda Octavia14.07.2019
Opinia:Posiadam wersje AUM czyli 180KM po kastracji na 150KM. Obecny przebieg 325tys km. Samochód jeździ na LPG od ponad 120tys km. Spalanie oleju 1l na 100tys km więc prawie nic.. Wymienione 2 cewki. Łańcuszek jak na razie oryginalny. Silnik rozpędza Octavię w 8.5s do 100 i max jeździ 220km/h. Spalanie od 9 w trasie do 11 na autostradzie - do 150. Powyżej spalanie oczywiście rosnie. Ostatni trwały i mocny silnik grupy VW. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 150/AUM

Rocznik / Przebieg: 2002/325000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

audi a4 b725.05.2019
Opinia:Cudowna jednostka w audi a4 b7 w serii ma 150KM ale można bez problemu dołożyć jeszcze drugie tyle poprzez np. większe turbo+chip tuning i nic się nie stanie bardzo wytrzymały silnik i podatny na modyfikacje pali 9 czasami 10l/100km 170000km bez żadnej awarii
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.8 T 180KM

Rocznik / Przebieg: 2008 173400tys km

Średnie spalanie: 9.0 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

A6 C5 Avant 16.05.2019
Opinia:Używam auta od 4 lat jako 2 właściciel wiadomo zawiecha klocki tarcze rozrząd itp odrazu po kupnie dla spokoju ducha zrobione. O Silniku wypowiem się dobrze choć pije olej ale to wina krótkich tras jazdy na zimnym silniku, spalanie paliwa najmniej około 7 l ale to było turlanie się na tempomacie 90-100km normalna jazda 8 l do 10 l miasto zależy od natężenia ruchu i ilości pasażerów nawet 12 -14 l silnik niesprawia większych trudności ostatnia awaria pęknięcie wężyka odpowiadającego za chłodzenie turbo wężyk 30 zł plus dolewka płynu, auto jeżdżi na 16 alu opony 205/55/16. Silnik daje sobie radę z A6 Avant 9.5s do 100km wystarcza przy 5 osobach i bagażu na pokładzie potrzebuje około 14s.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.8T 150 kod AEB

Rocznik / Przebieg: 1998 310 tyś km

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe