Silniki VW starszej konstrukcji - Silnik 1.8T 20V 150KM

Wyświetleń: 14370
MotoBenzyna

Silniki VW starszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.8 20V Turbo o mocacy 150KM  to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w autach segmentu C oraz D marek Audi, VW, Skoda oraz Seat. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym oraz szerokim wachlarzem mocy przez co można było go montować w ciężkich odmianach aut segmentu D w wersjach sedan oraz kombi np. takich jak Audi A6. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek model z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys/km, najczęstszą przyczyna mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów z ich naprawą, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

-Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

 Silnik 1.8 20V Turbo o mocy 150KM- występuję z następującymi kodami AGU  AQA  ARZ  ARX 

Średnia (głosów 6):
(7.9)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:51

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Volkswagen Golf 431.01.2019
Opinia:Niektórzy to chyba jakąś padlinę nabyli, jakie ubytki oleju? U mnie w 20 letnim Golfie 4, nie bierze nic ale oleje z górnej półki a nie marketu, ważne by rozgrzewać auto przed ostrzejszym traktowaniem i nie gasić od razu, niech sobie trochę pochodzi..
Minusem jedynie może być to że w starszych odmianach AEB/AGU/AJL na lince, kiepski jest kontakt ze sterownikiem, dziwne błędy, ciężko zdiagnozować poprawnie auto i czasem wymienia się niepotrzebnie części..tego silnika trzeba się "nauczyć".
Poza drobnymi wyciekami np płynu chłodniczego, jakieś mini zapocenia, to silnik chodzi pięknie.
Po sofcie i drobnej modyfikacji wydechu ok 200 koni robi robotę!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1,8T 20V AGU

Rocznik / Przebieg: 1999r, 210 tys km

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(4.3)

Odradzam!

Maniek25.12.2018
Opinia:Plus tego silnika to niskie opłaty OC i niskie spalanie. Minusy koszty utrzymania zwłaszcza wymiana rozrządu, drobne awarie, wycieki oleju, konsumpcja oleju przez silnik u mnie litr na 1000km. Nie polecam. Jak juz zadbane z małym przelotem i w mniejszym aucie. B5 w kombi toczyło się z tym silnikiem.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: B5 1.8T 150KM

Rocznik / Przebieg: 97r 290 000

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

MA20.09.2018
Opinia:Takich silników nie robią bo był zbyt dobry. FSI by się nie sprzedawało gdyby ludzie mieli do wyboru ten wspaniały silniczek.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: a3

Rocznik / Przebieg: 2001

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Zauber11.05.2018
Opinia:Nie wysilony silnik dlatego długowieczny, Bez problemu można podkręcić do 250KM Szkoda że już takich nie robią. na LPG zrobione 250tys spalanie 10-11l do 120km/h
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: A4 B6

Rocznik / Przebieg: 340 000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Mariusz15.04.2017
Opinia:Silnik świetnie się sprawuje, tylko pilnować wymian oleju pełen syntetyk. Silnik idealny do kombi, auto jest ciężkie. Na autostradzie brakuje 6 biegu. Ale 140 km/h wciskam przyspieszenie i czuć jak ciągnie. Turbina robi swoje. Polecam na drogi poza miastem. Z gazem BRC nie ma problemu wkrótce kończy się legalizacja butli, i dalej na nowej. Spalanie 10-11 L LPG Taniej od ON.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: VW passat B5 FL 1.8T 150KM

Rocznik / Przebieg: 2002 / 242 000 km

Średnie spalanie: 11 l/100km