Silniki VW starszej konstrukcji - Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Wyświetleń: 22138
MotoBenzyna

Silniki VW starszej konstrukcji

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 12):
(7.6)
Trwałość
8.6/10
Utrzymanie
8.2/10
Dynamika
6.1/10
Głosy według opinii użytkowników:93

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Golf V29.03.2019
Opinia:Silnik dobry i żywotny. Od 5 lat użytkowania nie zaskoczyła mnie żadna wada ukryta. Zamontowaną mam w nim instalację gazową BRC i przez dwuletni okres użytkowania wszystko bardzo dobrze współpracuje. Silnik na pewno jeden z ekonomiczniejszych.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 90

Rocznik / Przebieg: 2005/180000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

VW Jetta A505.03.2019
Opinia:Ogólnie silnik 5/10. Ma swoje wady i zalety.
Zalety:
- Prosty, nie ma co się w nim psuć a jak się coś zepsuje to tani w naprawie
- Dobry pod LPG
- Dość cichy
-
Wady:
- Pali olej ze 200-300ml/1000 km
- Paliwożerny (przy mojej dość oszczędniej jeździe średnio wychodzi 7,7l/100km)
- Falujące obroty
- Trochę za mało mocy... Do setki jeszcze daje radę ale wyprzedzanie powyżej już nie jest komfortowe
Ogólnie mógłbym polecić ale chyba drugi raz bym wybrał coś mocniejszego
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102km

Rocznik / Przebieg: 2006/205000

Średnie spalanie: 7.7 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Golf 4 variant 2000 rok02.03.2019
Opinia:Mam go w golfie 4 . Zrobiłem już 120 tysi tym silnikiem. I co mogę powiedzieć jeśli kupować to większą jednostkę 2 litrową. Ten silnik to zamula. Ciężkie auto jeszcze w kombi daje skutek tego że panda cię weźmie. Koszty eksploatacji - średnie. Największa bolączką jest układ zapłonowy a mianowicie przewody zapłonowe. Kupiony już 3 komplet . pierwszy już nie pamiętam drugi Boscha i wytrzymał z rok czyli z 40 tysi. 3 beru to samo - 30 tysi i już mocne przebicia koło cewki. Do tego sama wymiana i świec i przewodów to zmora mechaników. Aby się do nich dostać trzeba ściągać kolektor dolotowy wiec operacja zamiast trwać 20 min wydłuża się do min 1 godziny lub więcej. Kolejny minus to spalanie ojelu. Przy spokojnej jeździe ubytki niskie ale jazda autostrada z prędkością rzędu 140-160 skutkuje sporym zużyciem na poziomie 200 ml na 1 tys km. I jest paliwożerny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.6 akl

Rocznik / Przebieg: 30000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Krzysztof13.12.2018
Opinia:Silnik bez wad, przy dobrym serwisowaniu będzie jeździł x lat , samochód pali 10l tak jak producent przewidział ale za to jest gwarancja że przejedzie 500tys km. Ja wymieniałem czujnik temperatury,sondy lambda, świece ,wymieniony płyn wspomagania i tyle . Ja rocznie robię mniej niż 2000km.Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Audi a3 8l 101KM

Rocznik / Przebieg: 2000 184000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Mateusz04.12.2018
Opinia:Silnik ultra trwaly ale duzo pali jak na swoje osiagi, 190tys od nowosci bez awarii, polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 102

Rocznik / Przebieg: 190

Średnie spalanie: 9 l/100km