Grupa Volkswagen - Silnik 1.6 8V MPI

Wyświetleń: 19253
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to chyba najpopularniejsza jednostka benzynowa koncernu VW na rynku. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 9):
(7.8)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
8.3/10
Dynamika
6.2/10
Głosy według opinii użytkowników:72

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 92

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Krzysztof13.12.2018
Opinia:Silnik bez wad, przy dobrym serwisowaniu będzie jeździł x lat , samochód pali 10l tak jak producent przewidział ale za to jest gwarancja że przejedzie 500tys km. Ja wymieniałem czujnik temperatury,sondy lambda, świece ,wymieniony płyn wspomagania i tyle . Ja rocznie robię mniej niż 2000km.Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Audi a3 8l 101KM

Rocznik / Przebieg: 2000 184000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Mateusz04.12.2018
Opinia:Silnik ultra trwaly ale duzo pali jak na swoje osiagi, 190tys od nowosci bez awarii, polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 102

Rocznik / Przebieg: 190

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Robertt04.12.2018
Opinia:Bardyo trwaz i prostz w budowie silnik, 400tzs bey powaynej awarii
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102

Rocznik / Przebieg: 400

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Tomek04.12.2018
Opinia:Silnik bajecznie prosty i tani w utrzymaniu, ma w zasadzie tylko dwie wady czyli dynamike i spalanie paliwa, ale chyba lepiej placic troszke wiecej za paliwo niz za naprawy.
Drobne usterki ktore moga sie pojawic to usterka termostatu i falujace obroty, w pierwszym przypadku wymieniamy termostat a w drugim czyscimy i adaptujemy przepustnice
Silnik jest tez ultr trwały, 590tś km i silnik nie miał remontu, wciąż jeździ na oleju syntetycznym
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: A3 1.6 MPI

Rocznik / Przebieg: 2001 / 590tyś

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Rafał01.12.2018
Opinia:Najlepszy silnik 1.6 mpi - Nic się nie psuje jak już coś pójdzie naprawa kosztuje grosze.
Spalanie benzyna 10l miasto / 8.5 l trasa
Spalanie lpg 11l miasto/ 9.5 l trasa
W mieście do 100 km/h nie czuć braku mocy wogóle moim zdaniem problem pojawia się powyżej 100 km na h wtedy faktycznie brakuje mocy maxymalnie samochodem z tym silnikiem moim zdaniem można śmigać do 130 km na h szybciej nie ma co ten silnik nie jest przystosowany do jazdy 130-190 km na h wyje poci się bracuyje bardzo niekulturalnie i wtedy dopiero jest głoścny. do 100 km na h petarda uważam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: 1.6 mpi

Rocznik / Przebieg: 2011

Średnie spalanie: 11 l/100km