Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Wyświetleń: 47377
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 14):
(7.4)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
5.9/10
Głosy według opinii użytkowników:104

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 136

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Robert29.11.2018
Opinia:Wszystko super, chodzi jak rakieta
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: vw caddy

Rocznik / Przebieg: 2007 260tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Romek17.11.2018
Opinia:Nawet zadbane jednostki mają duży apetyt na olej, słaba dynamika, spalanie duże. Bez należytego serwisu nie dojedzie do 200tys bez generalnego remontu... Silnik z gazem jeszcze większy dramat, skrzynia w akl'ach to też jakaś kpina...
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: akl 101km

Rocznik / Przebieg: 1999/ 162tys km

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(3.3)

Odradzam!

Marcel16.11.2017
Opinia:Silnik polecany do LPG. Jednak po jej zainstalowaniu pojawiają się niedomagania, które na benzynie były praktycznie niewidoczne. Beznadziejna kultura pracy, falujące niestabilne obroty na biegu jałowym, awarie przepustnicy (przerobiłem 2 nowe zamienniki i używany oryginał). Dynamika tragiczna. Spalanie makabryczne. W mieście potrafił spalić 11 - 12 litrów. Jedyny plus to tylko to że nadaje się do LPG.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
1.0/10

Odmiana silnika: octavia 1 /102KM

Rocznik / Przebieg: 1999r / 230 tys.

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Rafał26.07.2017
Opinia:Silnik daje rady nie jest to demon szybkości ale za to tani w utrzymaniu,każde naprawy można zrobic przysłowiowym młotkiem.Nie wiem jak go oceniać,jeżeli chodzi o utrzymanie i części to jestem na tak jeżeli chodzi o spalanie i dynamike to jestem na nie słaba dynamika,duże spalanie i duż awaryjność drobnych rzeczy.Ale za to silnik pali o każdej porze i każdy mechanik go zrobi za grosze.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Audi A3/102KM

Rocznik / Przebieg: 2002r/380tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe