Popularne na rynku

Silnik VW 1.6 8V MPI 102KM EA113/EA827

157940
Silnik VW 1.6 8V MPI 102KM EA113/EA827

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volskwagen 1.6 8V MPI o mocy 102KM z rodziny EA113/EA827 to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu modelach Audi, Skoda, Seat i VW aż do roku 2013. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys. km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys.km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej. Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AVU/BFQ/ALZ/BGU/BSE/BSF/CCSA/CMXA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 26) (7.6)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 22 4

Najbardziej awaryjna część

54%
4%
4%
6%
7%
6%
21%
Suma głosów: 194

Opinie użytkowników

19.01.2024 Audi S3 8P
(8.3)
Opinia: Żadnych problemów z tym silnikiem nie miałem i nie mam. Wymiana oleju co 15 tyś. km, u mnie to średnio co 15 miesięcy. Rocznik 2007. Jedyna co, to dwa lata temu zapaliła się kontrolka "check engine" i jest wg. komputera błąd spowodowany przednią sondą lambdą. Gotów
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: 0 problemów przy regularnych, koniecznych wymianach
Wady: Sonda Lambda.
  • Silnik: 102 kM BSE
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 224000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
10.10.2023 Vw golf 5 plus
(7.3)
Opinia: Jestem w posiadaniu vw golfa plus z tym silnikiem. Niestety auto zostało sprowadzone z Niemiec gdzie użytkowane było w systemie longlife bo tak zalecał producent. Niestety ten system skutecznie zabija ten silnik czego skutkiem jest pobór oleju. W moim przypadku jest to około 300ml
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Silnik dynamiczny, akceptowalne spalanie, dostępność części, prosta jednostka.
Wady: Kiepska kultura pracy, spalanie oleju w systemie longlife, krótkie biegi i tylko 5 biegów.
  • Silnik: 102 km 1.6bse
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 223000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
19.09.2023 Skoda Octavia I
(8.0)
Opinia: Prosty, tani, toporny i słaby. Na daily nic lepszego się nie da kupić. W trasy nie polecam w większosci samochodów montowany z krótką skrzynią 5 biegową. No i spalanie oleju, niektórzy mają szczęście ale szukając samochodu z tym silnikiem możemy się liczyć że trafimy na
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Tani Dobra współpraca z LPG
Wady: Niska kultura pracy Pobór oleju
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
30.03.2023 Audi A3 8L
(9.0)
Opinia: Auto kupione w maju 2015 z przebiegiem ok. 226 tysięcy kilometrów. Przy czym z racji tego, że samochód był sprowadzony z Niemiec, z dużą dozą prawdopodobieństwa należy założyć, że faktyczny przebieg był dużo wyższy w momencie zakupu tego auta przeze mnie. Obecnie, w marcu 2023
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: + Bezawaryjny (poza sondą lambda i przepustnicą) + Pomimo dużego przebiegu nie bierze grama oleju + cicha praca + akceptowalne spalanie w trasie (ok. 7 litrów/100km) - akceptowalna dynamika w samochodzie Audi A3 8L
Wady: - awaria sondy lambda i przepustnicy - wysokie spalanie w mieście
  • Silnik: 102 KM
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 275.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
14.02.2023 Audi a3 8L
(7.0)
Opinia: Warto wspomnieć o problemie ze zużyciem oleju w tych silnikach. Ze względu na konstrukcję pierścieni olejowych nie znosi zaniedbań serwisowych i wymian typu long life. Paradoksalnie dotyczy to aut serwisowanych w Niemczech zadbanych i ze stosunkowo małym przebiegiem. Auta z Polski z wymianą co 10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja
Wady: Konstrukcja pierścieni olejowych
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię