Grupa Volkswagen - Silnik 2.0 8V MPI ADY

Wyświetleń: 15698
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 8V MPI o mocy 115KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich marek jak Audi,VW czy Skoda.Jest to konstrukcja 8-zaworowa 115 konna nie mylić z wersją 20-zaworową 130-konną. Silnik prosty w budowie łatwy w ewentualnych naprawach niestety nie jest wolny od awarii, a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy silnika krokowego i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM. Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika dochodzące do 12L!!! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 7L a to dobry wynik. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać, że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się niska awaryjnością oraz niskimi kosztami użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta trwała konstrukcja jeszcze z lat 90-tych
  • tani i prosty serwis
  • dostępność części
  • dobra do montażu instalacji LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • awarie osprzętu
  • awarie przepływomierza
  • awarie silnika krokowego
  • ubytki oleju 1l na 10.000km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.8)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 32

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Mateusz04.12.2018
Opinia:Opinie o braniu oleju biora sie stad ze w polsce te silniki trzeci raz maja 200 tys na blacie czyli w rzeczywistosci 600, przy takim przebigu kazdy silnik bedzie bral olej, moj ma oryginalne 490tys i zero ubytkow oleju
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 115

Rok / Przebieg: 490

Śr. spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Sebix13.08.2018
Opinia:Kto to pisał?? Po pierwsze octavia a nie octawia, po drugie w żadnej A4 nie ma tego silnika. Skąd bierze olej?? Mój ma 340tyś przebiegu i nic nie bierze, fakt jest taki że silnik nie do zajechania, przepływkę raz czyściłem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Alhambra 115km

Rok / Przebieg: 1999

Śr. spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Arek02.08.2018
Opinia:polecam Silnik pancerny i bardzo elastyczny max moment przy 2400 obr
części za pół darmo zawory na hydraulice zero regulacji
potwierdzam silnik bierze olej ale po za tym ze go ubywa to nie problem wystarczy go pilnować
Z wad to mega kłopotliwa wymiana uszczelki pokrywy zaworów bo ze swiecami można dać sobie radę ( kolektor nad silnikiem)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Golf IV 116km

Rok / Przebieg: 1999 268tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Marek13.08.2017
Opinia:Jednym słowem nie do zajechania !!!!! Silnik twardy jak skała i tani w utrzymaniu drobne pierdułki którego nękaja nie są problemem można je usunąć za kilka przysłowiowych groszy.Mam go w Golfie III zrobiłem na nim 170tys obecnie ma 370 tys wymiany rozrządu,silniczka krokowego,przepływomierza ale to byle mechanik z młotkiem w ręce robi za parę złotych.Dodam że silnik jest dosyć dynamiczny i dobrze chodzi,sprawdza się dobrze na trasie idzie jak burza.Spalanie 8L a na trasie 6.5L
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Golf III/115KM

Rok / Przebieg: 1999r/370tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Artur 01.09.2018
Polecam ten silnik w 100 % super nie do zajechania , mam go w sharanie i jestem mega zadowolony oleju nie bierze ani grama przejechane już 280000 i chodzi jak zegarek , jeszcze raz polecam i pozdrawiam.

Najnowsze komentarze

Artur
01.09.2018
0
Polecam ten silnik w 100 % super nie do zajechania , mam go w sharanie i jestem mega zadowolony oleju nie bierze ani grama przejechane już 280000 i chodzi jak zegarek , jeszcze raz polecam i pozdrawiam.