Silniki Volkswagen FSI - Silnik 1.6 16V FSI 115KM

Wyświetleń: 12134
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen FSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 FSI wszedł do produkcji na początku 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach marki VW, Skoda, Seat oraz Audi. Silnik miał zastąpić wysłużony 1.6 MPI. Konstrukcja nowoczesna wyposażona w wtrysk bezpośredni z rozrządem na łańcuchu. Silnik o dobrej kulturze pracy, dynamiczny i palący znacznie mniej niż jego poprzednik, ale tu koniec dobrych wiadomości bo niestety okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii zaliczają się bardzo wadliwy układ rozrządu, rozciągający się łańcuch, awaryjny napinacz hydrauliczny oraz nastawnik faz rozrządu. Następne poważne problemy to gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych jak również elektroniki silnika. Czas pokazał, że stara jednostka o oznaczeniu MPI była montowana w samochodach grupy VW do roku 2013, a  konstrukcja FSI została wycofana z produkcji już w 2008r.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • problem z rozrządem
  • rozciągający się łańcuch
  • wadliwa elektronika silnika
  • nagar na zaworach dolotowych
  • drogi montaż instalacji LPG
  • drogie części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Odmiana silnika 1.6 FSI  110KM z paskiem rozrządu (oznaczenie BAD ) wymiana paska co 90 tys/km VW Golf IV,VW Bora

Średnia (głosów 3):
(7.0)
Trwałość
6.7/10
Utrzymanie
6.3/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

paweł19.09.2018
Opinia:Jeżdżę niecałe 2 lata auto mam ze sprawdzonego źródła i z realnym przebiegiem i złego słowa powiedzieć o tym silniku nie mogę. Tu tak jak wszędzie obowiązuje zasada jak dbasz tak masz proste! Zajeździć można wszystko jak się nie dba o serwis na czas. Mało pali, przyspieszenie do normalnej jazdy wystarczające no i kultura pracy to jest majstersztyk. 1.6 102 8V 102KM może się schować. Zaraz ktoś powie że się do gazu nie nadaje jak to Polak, kochani gaz jest do kuchenek a ropa do traktorów. Jak Cię nie stać na auto co pali 15L/100 to kup sobie takie co pali 7L/100 proste jak drutr !!! Kup dobre opony,zrób dobry serwis i dbaj o nie to następni się nim pocieszą a tak mamy co mamy ...
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: passat b6 kombi 115km

Rocznik / Przebieg: 2005/160tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Wacek20.03.2017
Opinia:Silnik tragedia!!!!!! Padają cewki, mega droga sonda NOX, wariator, łańcuch rozrządu. Spore spalanie 98 oktanowego paliwa
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: Touran 115 km

Rocznik / Przebieg: 2003

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Roman 26.09.2016
Opinia:jak na razie zero problemów ale zaznaczyć chcę że poprzedni właściciel w Niemczech wydał chyba majątek bo faktury mam na kilka tysięcy euro!!! Ja jestem zadowolony autko śmiga super,spalanie niskie średnio 7.5 L jak na takiego byka,dynamika na bardzo dobrym poziomie,bardzo równo i cicho pracuje zarowno na zimnym jak i nagrzanym.Auto parkuję na zewnątrz i odpala za każdym razem.Jestem zadowolony z tego silnika jest super i polecam każdemu .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: VW Passat 115KM

Rocznik / Przebieg: 2005 238tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Olgierd 25.01.2018
Wadliwe cewki, wariator i oczywiście łańcuch rozrządu....... Ceny kosmiczne. Bez komentarza!

Najnowsze komentarze

Olgierd
25.01.2018
0
Wadliwe cewki, wariator i oczywiście łańcuch rozrządu....... Ceny kosmiczne. Bez komentarza!