Grupa Volkswagen - Silnik 2.0 16V FSI

Wyświetleń: 11057
MotoBenzyna

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 FSI o mocy 150KM lub jego odmiana 2.0 TFSI - z Turbosprężarką o mocach od 170KM lub 272KM ma zastosowanie w samochodach marki Audi, WV, Skoda. Silnik 16 zaworowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa w odmianie TFSI z turbosprężarką. Silnik z oznaczeniem FSI występował tylko z mocą 150KM, jednostki z początkowych lat produkcji miały problemy z odkładającym się nagarem na kolektorach ssących oraz z nietrwałymi wałkami rozrządu. Objawami nagromadzenia nagaru były nierówna praca silnika jak również spadek mocy silnika, usunąć nagar można po przez specjalistyczne środki czyszczące albo mechanicznie. Po kilku latach zaprzestano produkować wersję FSI i zastąpioną ją wersją z Turobosprężarką o oznaczeniu TFSI w której mamy do wyboru kilka wariantów mocy od 170KM do 272KM. Odmiana z doładowaniem posiada wtrysk bezpośredni w którym zastosowano pompę wtryskową wysokiego ciśnienia a niektóre odmiany mają łańcuch rozrządu. Niestety ta jednostka nie jest wolna od usterek i często zdarza się bardzo duży ubytek oleju - zwłaszcza w wersji 200KM/211KM co może skończyć się remontem silnika. Najmniej awaryjną odmianą jest 272KM w której już konstruktorzy wyeliminowali większość przypadłości które trapiły odmiany o niższej mocy. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za jego pracę, dobra dynamikę oraz poziom spalania. Niestety wady jakie posiada wiążą się z niemałymi wydatkami co poważnie stawia zakup auta z tym silnikiem pod znakiem zapytania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

-Wady

  • FSI- zbieranie nagaru na kolektorze
  • nietrwałe wałki rozrządu
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km/180.000km.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Niezalecany do instalacji LPG

FSI-Rozrząd-wymiana  paska (co 150 lub 180 tys. km).

TFSI- TURBO  łańcuch niektóre wersje jednostki TFSI po  2008 roku.

Średnia (głosów 3):
(7.2)
Trwałość
6.7/10
Utrzymanie
6.3/10
Dynamika
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

seat altea04.02.2019
Opinia:Super silnik mocny i oszczedny!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 2.0 FSI 150KM

Rocznik / Przebieg: 2004 179000km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Artur26.03.2018
Opinia:Jak się dba to się ma, ja na motor nie narzekam, wystarczająco dynamiczny, mocy nie brakuje, faktycznie problem z nagarem jest ale miałem czyszczenie specjalistyczne i pomogło, autko jeździ jak dla mnie bardzo dobrze, trzeba dbać to niestety czasami nie idzie w parze z naszym portfelem ale nic nie jest trwałe wiecznie, pozdrawiam :)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: audi a3 8p 2.0 150km

Rocznik / Przebieg: 2004r 274tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Grzesiek 22.09.2016
Opinia:Silnik może fajny ale jak się nie psuje,ja miałem pecha i trochę umoczyłem.Dziś jest internet więc można poczytać co i jak. Ja kupowałem auto parę lat temu sprowadzony z przebiegiem wtedy 180tys dziś mam 260 tys,zaraz po kupnie maiłem same awraie,to problem z nagarem który dal mi popalić słaba moc silnika nierówna praca itd,najpierw jakieś czyszczenie specjalistyczne ale ni pomogło to go rozbierali i czyścili.Potem miałem problemy z zapalaniem nie mogli dojść co i jak,i dużo drobnych spraw.Jako silnik ładnie chodził,był cichy i spalanie nawet przyzwoite ale te usterki to dramat,już bym nie kupił drugi raz
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Passat sedan 2.0 150KM

Rocznik / Przebieg: 2007r 260tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Autonagar 17.12.2017
Wodorowanie VW 2.0 FSI : https://youtu.be/MG-5EEVFDiA

Najnowsze komentarze

Autonagar
17.12.2017
0
Wodorowanie VW 2.0 FSI : https://youtu.be/MG-5EEVFDiA