Popularne na rynku

Silnik VW 3.2 VR6 24V DOHC 241KM-250KM EA360

43734
Silnik VW 3.2 VR6 24V DOHC 241KM-250KM EA360

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.2 VR6 24V DOHC z rodziny EA360 o mocy 241 lub 250KM miał zastosowanie w samochodach Audi, VW oraz Porsche w latach 1999-2008. Konstrukcja „skróconego” silnika widlastego jest dość skomplikowana ale kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.


Niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG a jeżeli zdecydujemy się to musi być ona dobrej klasy oraz idealnie zestrojona bo w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem napędu. Silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała mało awaryjna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • duże spalanie
  • drogi montaż LPG
  • uwaga na rozciągający się łańcuch

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: AYT/BKL/BHE/BPF/BDB/BFH/BMJ/BMV/BUB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

20%
10%
20%
5%
7%
27%
12%
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

23.03.2019 A3 8P
(8.7)
Opinia: Posiadam tą jednostkę uturbioną 515KM i 617NM. Po modyfikacji bez zakuwania silnika zrobiłem 30 tys km i dalej hula jak ta lala, a więc jednostka pancerna a silnik nie ma lekko. Jak każdy samochód ten również ma jakieś wady, jak np. rozciągający się łańcuch rozrządu
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.2 T 515KM BDB
  • Rocznik / Przebieg: 2003 144000
  • Spalanie: 20.0 l/100km
Polecam
23.05.2018 Mati
(6.3)
Opinia: Silnik dobry ale kosztowny w utrzymaniu i naprawach a niestety po 22.000 tys posypało się kilka rzeczy.Tak jak w opisie uwaga na łańcuch u mnie miało to miejsce przy 225tys zaczął dzwonić okazało się że jakiś napinacz i slizgi do tego jakieś wariatory i kilka
  • 6.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Touareg I 3.2 V6 241KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 264.000 km
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię