alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 I Picasso FL 1.6 16V VTi (120KM)

Citroen C4 I Picasso FL 1.6 16V VTi (120KM)

Wyświetleń: 1275

Dane techniczne

Citroen C4 I Picasso FL 1.6 16V VTi (120KM)
Pojemność [cm3]1568
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]160
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]186
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)12.3

Lata produkcji: 2010-2013

Nadwozie:

  • minivan

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.1l7.5l6.0l

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 0W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządułańcuch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 THP14024012.68.5
1.6 THP1562408.96.9

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(8.8)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.5l8.5l6.9l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Leszek01.08.2017

Polecam!

Citroen C4 Picasso1.6 16V VTi 120KM 2012r 220 tyś
Średnia ocena:
(8.8)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.5l8.5l6.9l

Opinia:Picasso kupiłem już w wersji po liftingu z diodowymi lampami, masą schowków oraz wygodnymi fotelami i prezentuje się znakomicie. Silnik jest nowoczesny i praktycznie nie słychać go podczas jazdy, trochę słaby ale spalanie za to jest niskie jak na tak dużą bryłę. Niestety musiałem już wymienić rozrząd i zrobić kilka poprawek na karoserii co mnie trochę pociągło po kieszeni. Na razie auto będzie dalej w rodzinie. Polecam
Zalety:cichy silnik, niskie spalanie, nowoczesna konstrukcja, przestronne wnętrze, tłumi nierówności na drogach
Wady:rozrząd, lakier na karoserii

14.07.2018AndrzejPolecam!

Największy problem to kłopoty ze znalezieniem mechanika poza ASO który umie diagnozować silnik. Podczas drobnych usterek/cewka, napinacz paska klinowego/ słyszałem ten typ tak ma albo musimy poczekać aż będzie błąd w komputerze - co i tak nie pomogło, a chcieli już wymienić rozrząd. Od tego roku jeżdżę do ASO i mam spokój a koszty też akceptowalne gdyż samochód ma 6 łat i 20proc. zniżki na serwis. Olej 1l na 3000 km. Trzymam około max. Dynamika niezbyt duża, ale masa pustego samochodu to ponad 1600 kg. Skróciłem tylko okresy między przeglądami do ok 18 tys. Spalanie na wakacjach autostrada klimatyzacja czasem góry 7.2-7.5, ale 6 biegu brakuje. W mieście 10. Większość trasa ok4 km ścisłe centrum. Mam go od nowości, już 7 rok.

01.03.2018MarcinPolecam!

Auto w rodzinie od nowości. Olej total ineo ecs 5w30 utrzymywany na poziomie górnej granicy MAX, zgodnie z zaleceniami mechaników z ASO, co ma uchronić przed przedwczesnym zużyciem i naprawą rozrządu. Auto dzięki zmiennym faz rozrządu zbiera się śmialo z dolnych obrotów. Jeśli chodzi o spalanie, to wszystko zależy od ciężkości nogi kierowcy. Jazda w trasie z 4 osobani i prędkości rzędu 80-100km/h to spalanie na poziomie 6,2- 6,5 l. Jazda na tempomacie na trasie szybkiego ruchu 120KM/h -7,2 l Jazda szybsza na poziomie 140-170 KM/h to juz spalanie 9,0-13l Wielki minus brak 6- biegu aż się prosi przy 120Km/h i 35000obr/min wrzucić wyższy bieg. Po przejechaniu od nowości niecałych 40 000KM nie stwierdziłem żadnych usterek ani problemów. Auto jak prawie każda benzykna spala trochę oleju i tutaj jak jeżdże spokojnie to 0,7l-1,0l oleju na 10 000km , ale jak pokręce na obrotach ( 160KM/h na trasie) to śmiało weźmie 1,5l oleju na 10 000km

06.02.2018KrzysztofPolecam!

Ma ten silnik i mam bardzo mieszane uczucia. Ja trafiłem na egzemplarz, który bierze olej. W tych silnikach niestety ale zdarza się często. Ja mam zużycie oleju na poziomie 0.7 / 1000. Poza tym nie mam żadnych innych zastrzeżeń. Dynamika i kultura pracy jak najbardziej OK. W Krakowie spalanie w zimie potrafi wyskoczyć na poziom 11L/100 km, w trasie to można nawet i 6.5L/100km. Autostrada to około 8 L.

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1