alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A4 B5 2.8 V6 30V 193KM (ACK/APR/AQD)

Audi A4 B5 2.8 V6 30V 193KM (ACK/APR/AQD)

Wyświetleń: 1290

Dane techniczne

Audi A4 B5 2.8 V6 30V 193KM (ACK/APR/AQD)
Pojemność [cm3]2771
Moc [KM]193
Moment obrotowy [Nm]300
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]240
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)7.3

Lata produkcji: 1994-1999

Nadwozie:

  • sedan
  • kombi

Segment: D (klasa średnia)

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

13.6l9.6l7.5l

14.02.2019A4 B5Polecam!

Trzydziestozaworowy 2.8 (lub 2.4) V6 to kawał świetnej roboty jak na konstrukcję sprzed ponad 25 lat. To ostatnia solidna V-ka z rozrządem napędzanym jednym paskiem umieszczonym przed silnikiem, a nie gównianymi łańcuchami w liczbie pięciu sztuk razem z równie gównianymi napinaczami upchanymi od strony skrzyni biegów, jak ma to miejsce w nowszych 2.4. Przeciętne spalanie 9 na trasie i 13 w mieście przy mocy prawie 200KM to jest niezły wynik. Produkcja zakończyła się około 2001 roku. Dzisiaj te silniki są już mocno wyekslopatowane. Podobnie jak diesla, nie kupowało się i nadal nie kupuje dużej benzyny, żeby jezdzić koło domu. Dlatego stare ałdi czy paździeż z motorem 2.8 30V i przebiegiem rzędu 245tyś km wzbudza dziś na twarzy uśmiech politowania. O ile wymiany eksploatacyjne poza granicami naszego kraju mogły przebiegać terminowo, to czas zostawia swój ślad na uszczelnieniach góry silnika, szczególne nastawników faz rozrządu. Warto naprawić to przy okazji wymiany napedu rozrządu. Pomimo tych wycieków jest to mało awaryjna jednostka w porównaniu z nowszymi konstrukcjami. Warto sprawdzić: gumowe węże podciśnienia, które po tylu latach popękały, oraz odmę - szczelność i drożność. Poza tym awarie osprzętu typu cewka, czujniki temperatury, zawory odpowietrzające, itd. są podobne jak w pozostałych autach grupy VW z tamtych lat.

23.04.2018MeganPolecam!

Rewelacyjny silnik zresztą auto też,jestem bardzo zadowolony pomijam tu taj kwestie serwus bo nie są tanie ale za to frajda z jazdy niesamowita. Zawsze marzyłem o takim silniku bez żadnych LPG czy jazdy na kropelce.Ten silnik jest stworzony do dynamicznej jazdy i lekkie naciśnięcie gazu odrazu przekłada się na natychmiastowe przyspieszenie.Co do awaryjności ja nie zanotowałem jakiś tragicznych usterek jedynie wymiane zużytych części,ale zaznaczam że nie są tanie.Poprzedni właściciel włożył w niego trochę kasy więc jak kupowałem byłem świadomy że dużo jest zrobione, w innym razie mogło by pochłonąć setki albo tysiące.Reasumując silnik dla koneserów lubiących pomruk ostrą jazdę .

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.0 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządu120.000

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 V6 30V1652308.210.4
1.6 8V10014011.97.8
1.8 20V T1502108.38.7

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
9.0/10
Spalanie benzyny
7.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

12.0l10.0l7.8l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Jakub10.02.2019

Polecam!

Audi A4 B5 Lift 2.8 V6
Średnia ocena:
(9.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
9.0/10
Spalanie benzyny
7.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

12.0l10.0l7.8l

Opinia:Auto bezawaryjne.Polecam.Stare dobre audi.
Zalety:Silnik. Osiągi
Wady:Wiek