alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Optima I 2.0 16V CVVL (165KM)

Kia Optima I 2.0 16V CVVL (165KM)

Wyświetleń: 1889

Dane techniczne

Kia Optima I 2.0 16V CVVL (165KM)
Pojemność [cm3]1999
Moc [KM]165
Moment obrotowy [Nm]196
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]210
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)9.5

Lata produkcji: 2010-2015

Nadwozie:

  • sedan

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.3l7.0l5.6l

15.03.2019Hyundai Sonata FL 2,0 VVTIPolecam!

Silnik posiadam w Hyundaiu Sonata po liftingu z 2008 r. Rzeczywiście, w tak dużym aucie jednostka nie zapewnia wysokiej dynamiki , zwłaszcza w połączeniu z 4 biegowym automatem . Należy nastawić się na spokojną jazdę. Jednakże trwałość silnika, jego wyciszenie i kultura pracy są na wysokim poziomie.Jedna uwaga. Silnik nadaje się do LPG (wtrysk wielopunktowy), ale nie posiada hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Regulacja odbywa się i mechanika poprzez szlifowanie lub wymianę szklanek zaworowych. Dlatego ja osobiście, aby uniknąć kosztownej regulacji lub uszkodzenia głowicy posiadam instalację gazową STAG z dotryskiem benzyny (dotrysk ma zapewnić chłodzenie zaworów). Przejechałem na instalacji 60 tys. KM, na razie nie ma żadnych problemów.Spalanie 10 l gazu i ok. 2 l benzyny na 100 km.

31.10.2017AdamPolecam!

Bardzo polecam !!!! idealny do gazu, bardzo trwała jednostka, do spokojnej jazdy jak znalazł. Wszystko co opisane powyżej to 100% prawda więc nie będę powtarzał.

10.10.2017MatiPolecam!

Gdyby nie spalanie było by OK niestety auto żeby jechało porządnie trzeba cisnąć i przez to spalanie dwucyfrowe 10L.Po za tym jest Ok zero problemów z silnikiem żadnych awarii,auto kosmiczne niestety silnik ziemski o słabej dynamice jest bardzo mulasty, tylko na wyższych obrotach jest OK.Jakby nie ten feler to było by super ,trochę się dziwię że w tych czasach nie byli wstanie włożyć do auta coś lepszego.

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju4.1 L
Wymiana oleju30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządułańcuch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 GDI2032459.58.7

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(6.0)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
6.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

12.0l9.0l7.5l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Paweł22.04.2019

Odradzam!

Kia Oprima TF 2.0 SLX 2012r.
Średnia ocena:
(6.0)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
6.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

12.0l9.0l7.5l

Opinia:Z samoxhodem są tylko 3 problemy z dwa poważne. Pierwszy silnik CVVL jest kiepski. Efekt Piston Slap wystąpił ( nie tylko u mnie) po 74000.. Drugi poważny problem z którym nie radzi sobie ASO to wspomaganie kierownicy, które się haczy w zimne dni. Trzecie to przez 7 lat jest już założona 3 kamera cofania i trzeba ją samemu zabezpieczyć. Po za tym żadnych problemów mechanicznych i elektrycznyxh
Zalety:Super wygląd i 7 lat gwarancji oraz dużo miejsca i brak skąplikowanego i drogiego zawieszenia
Wady:Silnik porażka ( problem Piston Slap), kiepsko uszczelniona tylna kamera, wariujące wspomaganie kierownicy

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj