alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V50 2.5 T5 20V (220KM)

Volvo V50 2.5 T5 20V (220KM)

Wyświetleń: 4048

Dane techniczne

Volvo V50 2.5 T5 20V (220KM)
Pojemność [cm3]2521
Moc [KM]220
Moment obrotowy [Nm]320
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]240
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)6.9

Lata produkcji: 2004-2012

Nadwozie:

  • kombi

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

12.6l8.8l6.8l

21.10.2019Mondeo MK4Odradzam!

Dynamika silnika rewelacja, po awarii układu chłodzenia panewka przekręcona i silnik do remontu. Dziwne, że tylko w Fordach, jakby z innego stopu blok odlany. Spalanie LPG też ok, ale po awarii i remoncie oszczędności poszły w niepamięć. Silnik fajny, acz ryzykowny, niewielu jest ludzi umiejących zdiagnozować pierwsze oznaki prowadzące do uszkodzenia.

27.12.2018SinedOdradzam!

Rewelacyjne odczucia z jazdy, niestety kosztem bardzo dużej bolączki - zachęcam do poczytania forum Volvo i Ford gdzie właśnie B5254T ma poważną awarię czyli pękający blok pomiędzy 1 i 2 cylindrem. Nikt o tym nie pisze, ale w praktycznie na forach zagłebiając się jest sporo przypadków Fordów Mondeo i Smax oraz Focus ST oraz Volvo z B5254T3 po pęknięciu bloku. Ze starych nie pasują (inne mocowanie osprzętu), sam blok ledwie osiągalny, firmy oferują jego regenerację (rozrzut od 3 do 8 tysiecy). Poza tym brak większych zauważalnych wad, turbina w zależności od użytkowania wytrzymuje 150-250 tys, regeneracja stosunkowo niedroga. Gdyby nie pękające bloki byłby nadal dobry silnik - niestety oszczędności da się zauważyć.

19.10.2017darekPolecam!

Silnik rewelacyjny,idealny na długie dystansy cichy mocny lubiący jak się mu ciśnie,co ważne nie męczy się.Minus koszty serwisu i spalanie które spędza sen z powiek średnio 10L to zdecydowanie za dużo,niestety tym silnikiem nie da się jeździć ekonomicznie bo tylko się dotknie pedał gazu auto idzie jak burza a za ty wir w baku.Zero problemów z układem wtryskowym ,turbiną sprzęgłem bardzo trwały bezawaryjny.Polecam naprawdę daje dużo frajdy z jazdy .

Zalecane przez serwis

?Typ oleju0W30
LIlość oleju5.8
Wymiana oleju20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu150.000km

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników
w tym modelu

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 2):
(6.5)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

15.0l13.0l11.0l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Volvo V50 2.5 T522.03.2020

Polecam!

2006, 170 tysięcy
Średnia ocena:
(6.5)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

15.0l13.0l11.0l

Opinia:Genialny silnik, pięknie bulgoczące 5 cylindrów, ale koszt serwisowania i naprawy w tym wypadku są przeogromne i zdecydowały, że nigdy więcej auta z tym silnikiem i nikomu nie polecę. Po awarii uszczelki pod głowicą zaczęły padać po kolei: sprężarka klimatyzacji, czujnik ciśnienia paliwa, turbo zaczęło puszczać olej, odma się rozszczelniła i tak mógłbym pisać w nieskonczoność, bo auto wraca od mechanika i pojawia się nowa przypadłość
Zalety:całkiem znośne przyśpieszenie i spalanie dźwięk po usunięciu katalizatora - miód
Wady:wysokie koszty eksploatacji ze względu na silnik Volvo/Forda nie naprawi go każdy warsztat
Volvo V50 2.5 T522.03.2020

Odradzam!

2006, 170 tysięcy
Średnia ocena:
(6.5)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

15.0l13.0l11.0l

Opinia:Genialny silnik, pięknie bulgoczące 5 cylindrów, ale koszt serwisowania i naprawy w tym wypadku są przeogromne i zdecydowały, że nigdy więcej auta z tym silnikiem i nikomu nie polecę. Po awarii uszczelki pod głowicą zaczęły padać po kolei: sprężarka klimatyzacji, czujnik ciśnienia paliwa, turbo zaczęło puszczać olej, odma się rozszczelniła i tak mógłbym pisać w nieskonczoność, bo auto wraca od mechanika i pojawia się nowa przypadłość
Zalety:całkiem znośne przyśpieszenie i spalanie dźwięk po usunięciu katalizatora - miód
Wady:wysokie koszty eksploatacji ze względu na silnik Volvo/Forda nie naprawi go każdy warsztat

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3