alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III FL 1.6 16V VVT (110KM)

Renault Megane III FL 1.6 16V VVT (110KM)

Wyświetleń: 2007

Dane techniczne

Renault Megane III FL 1.6 16V VVT (110KM)
Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]151
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]195
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)10.5

Lata produkcji: 2012-2014

Nadwozie:

  • hatchback
  • kombi
  • coupe

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.3l6.9l5.6l

16.02.2019Renault Megane 3 ph1 2011Polecam!

Zadowolony, wiem co znaczyło kupić 1.6 16 bez turbo (silnik bez awarii lecz mało dynamiczny) proszę nie oczekiwać cudów w kwestii dynamiki . Spalanie zależne od jazdy bo nawet 8l lpg -jazda bardzo spokojna ,średnio 9,5-10l . Mocniej wcisniety pedał 12l, nawet 14l (1200km jazda na wakacje ponad 150kmh załadowany) Dobra instalacja lpg, brak problemów . Rozrząd uważać warto, kolega ma ten silnik w lagunie 2005 i 140tys ma najechane przez 14 lat (bez awarii)- koło faz nie raz nie pozwala odpalić auto z 1 strzału lecz łapie na 2 -3ci strzał zawsze. Miałęm to przy 60tys, raz na mięsiać nie łapał za 1 razem. Więc wymieniłem koło zmiennych faz plus rozrząd, kolega jeżdzi jak jeżdził do dziś a laguna królową lawet. Jak dbasz , tak masz?

07.12.2018RafalPolecam!

Jazda tym silnikiem wymaga wiele cierpliwości, nawet dla emeryta. Jeździłem przez 9 lat od nowości 1,6 16V, trochę problemów było, przy 67tkm podało koło rozrządu i trzeba było wymienić cały rozrząd, mechanik powiedział, że miałem dużo szczęścia, bo mógł się cały silnik rozlecieć, częste błędy i problemy z przepustnicą i falowaniem obrotów (bardzo denerwujące) Ogólnie silnik mógłby ciszej pracować i mniej palić, a teraz mam porównanie, bo już się przesiadłem na Megane3 3-letnie z 1,2tce 132km i różnica jest ogromna, przede wszystkim znacznie ciszej, silnik pracuje bardzo ładnie i równo, zaskakująca dynamika jak na 1197cm, wiadomo turbo daje kopa, a spalanie o jakieś litr mniejsze.

05.12.2018mihauPolecam!

Całkiem ok. Przesiadłem się na niego z 2.0 Duratec w Mondeo MK4 i jakoś żyję :) Mam aktualnie 189tkm i chodzi całkiem ładnie i kulturalnie (cały czas zalany 5W40). Świetnie współpracuje z LPG (spalanie od 9 do 12 zależnie od warunków i prędkości - w Dusterze ma to znaczenie czy jedziesz 90 kmh czy 120 :) Dynamika jest tylko akceptowalna ale czego wymagać od 1.6 w SUV-ie? Co warte podkreślenia wersja 105KM stosowana w Dusterach nie ma zmiennych faz rozrządu! Zawsze kolejny problem z głowy. Ceny części (nawet cewek) akceptowalne w porównaniu do "nowoczesnych" diesli i silników z bezpośrednim wtryskiem

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządu120.000 km lub 5 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TCe11519010.95.3
1.4 TCe13019010.76.6
1.6 16V10014810.96.7

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(7.3)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
7.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.5l8.0l6.6l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Jarek22.12.2017

Polecam!

Megane 1.6 2012 rok 150.000
Średnia ocena:
(7.3)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
7.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.5l8.0l6.6l

Opinia:Wygląd bardzo nowoczesny, silnik dynamiczny lecz ten samochód ma spory apetyt na paliwo. Przy ciężkiej nodze to w mieście nawet 11.5 l potrafi spalić. Dwa razy byłem już na serwisie bo ciągle zapala mi się kontrolka silnika ale po wpięciu na komputer tylko kasowanie błędu. Od razu wymieniałem rozrząd bo delikatny i nie wolno przekroczyć zaleconych km. Na trasie ok!
Zalety:dynamika, komfort
Wady:spalanie, rozrząd, elektryka

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1