alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Tiguan I 1.4 16V TSI (150KM)

Volkswagen Tiguan I 1.4 16V TSI (150KM)

Wyświetleń: 1979

Dane techniczne

Volkswagen Tiguan I 1.4 16V TSI (150KM)
Pojemność [cm3]1390
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]240
Rodzaj wtryskubezpośredni
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]196
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)9.3

Lata produkcji: 2007-2011Turbosprężarka

Nadwozie:

  • crossover

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.4l8.2l6.8l

31.05.2019Audi A1 1.4 TFSIOdradzam!

Silnik ładnie oddaje moc od najniższych obrotów, średnie spalanie 7,0l. Przy bardzo oszczędnej jeździe (miasto + do 90km/h) można latem zejść do ok. 5,3l (najlepszy wynik 4,7 l). To tyle o superlatywach tego silnika. Silniki ogólnie bardzo nietrwała, chociaż mój jest już poprawiony (po 2012). Konstrukcyjnie źle zaprojektowane pierścienie (ściągający), który się zatyka (za małe otwory w pierścieniu) i to powoduje spalanie oleju. Zaczyna się od małych ilości a kończy nawet na 1L na 1000km. Znany problem w koncernie VW (od silnika 1.2 do 2.0 z turbo). Trwała niwelacja tego problemu to przetłoczenie szczeliny na pierścień ściągający w tłoku i nowy pierścień ściągający (są firmy zajmujące się tego typu dolegliwościami) - koszt średnio 10 - 12 tyś PLN. Częstsze wymiany oleju oraz spokojna jazda pozwalają przedłużyć okres użytkowania auta bez konieczności nadmiernego dolewania oleju. Problem z nadmiernym spalaniem oleju pojawia się w większości przypadków przy 70-80 tyś. km (ale mocno zależy od w/w czynności). Mój silnik zaczyna spalać olej (co widać po czarnym tłumiku) choć jeszcze w bardzo umiarkowanym zakresie. Silnik po odpaleniu (szczególnie latem) nie chodzi równo (jak na benzynę ma duże wibracje) ale po ok. 10-20 sekundach się uspokaja i chodzi równo - dzieje się tak tylko przy odpaleniu i nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Co dziwnie nie dzieje się tak za każdym razem. Już bym nie kupił tego badziewia.

19.04.2019Golf Odradzam!

Ten TSI to jakieś totalne nieporozumienie, dramatyczny pobór oleju w dodatku nie da się tego skutecznie naprawić, wyremontować ! Odradzam !

08.07.2018IgorOdradzam!

Odradzam ! od początku same problemy, wysokie spalanie, gdybym wcześniej wiedział o problemach tych silników TSI kupił bym coś innego choćby Opla, Fita lub Renault.

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.6 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TSI1702809.98.9
2.0 TFSI2002808.59.8

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 2):
(6.4)
Trwałość silnika
6.0/10
Niezawodność auta
5.5/10
Spalanie benzyny
8.5/10
Koszty utrzymania
5.5/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.5l8.5l7.2l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Tiguan 1.4 TSI / I06.08.2019

Odradzam!

2007 / 168.000
Średnia ocena:
(4.8)
Trwałość silnika
3.0/10
Niezawodność auta
4.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
3.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.0l8.0l6.8l

Opinia:Samochod jest bardzo wygodny i przestronny.
Atutem tego silnika jest niskie spalanie benzyny.
Wady ktore dyskwalifikuja ten silnik to:
nietrwaly lancuch rozrzadu (napinacz lancucha jak i sam lancuch), nietrwala turbosprezarka, nadmierne zuzycie oleju silnikowego (wadliwe pierscienie). Olej nalezy sprawdzac regularnie.
Przejechalerm tym autem 70.000 km w tym czasie padl lancuch potem turbo. VW (mimo ze Auto bylo tam stale serwisowane) nie uznaje reklamacji i kaze sobie slono placic za wymiane lancucha. Ze wzgledu na opieszalosc VW wracam do sprawdzonych japonskich marek. VW nigdy juz nie kupie.
Zalety:male spalanie wygodna pozycja za kierownica naped 4x4 Haldex duzo zamiennikow
Wady:lancuch rozrzadu (rozciaga sie) Volkswagen nie naprawia tej usterki droga naprawa zuzycie olehu silnikowego kiepska turbosprezarka
Jacek26.09.2017

Polecam!

Tiguan I 1.4 16V TSI 150KM 2008r 250 tyś
Średnia ocena:
(8.0)
Trwałość silnika
9.0/10
Niezawodność auta
7.0/10
Spalanie benzyny
8.0/10
Koszty utrzymania
8.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.9l9.0l7.5l

Opinia:Sporo jeżdżę i auto sprawdza się dobrze. Silnik jest akuratnie dobrany do masy co daje dobre osiągi na trasie a spalenie jest na prawdę niskie jak na tak duże auto. Jego skręt jest świetny co ułatwia manewry parkingowe. Trochę sprzęgło magnetyczne niedopracowane bo musiałem naprawiać ale koszty do przeżycia. Polecam na trasę bo na miasto jest trochę za duży.
Zalety:silnik z turbo, spalanie, układ jezdny
Wady:sprzęgło

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj